Szerző: Bodnár Ádám

2008. január 23. 10:58

Nyártól lehet internetezni az American Airlines egyes gépein

Az American Airlines megkezdte a repülőgép-fedélzeti vezeték nélküli internetszolgáltatás tesztelését, és a tervek szerint a nyáron már a Boeing 767-200 gépek utasai a levegőben is elérhetik a világhálót, beleértve a céges hálózataikat is. Később más repülőgépeket is felszerelnek a szükséges berendezésekkel.

[HWSW] Az American Airlines megkezdte a repülőgép-fedélzeti vezeték nélküli internetszolgáltatás tesztelését, és a tervek szerint a nyáron már a Boeing 767-200 gépek utasai a levegőben is elérhetik a világhálót, beleértve a céges hálózataikat is. Később más repülőgépeket is felszerelnek a szükséges berendezésekkel.

A hírek szerint a 3 óránál rövidebb járatokon 10 dollárt, a hosszabb járatokon pedig 13 dollárt kell fizetni a netelérésért a világ legnagyobb légitársaságánál. Az American Airlines gépeinek fedélzetén az Aircell technológiájával teszik lehetővé a netezést, amelyet a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) is jóváhagyott -- ugyanezt a technológiát tervezi bevezetni a Virgin America is. A kabinokban a Wi-Fi szolgáltatást kizárólag adatátvitelre lehet majd használni, az IP-telefonálást nem engedélyezik, nehogy a túlságosan beszédes utasok zavarják a többiek nyugalmát.

Az utóbbi években az Egyesült Államokban és Európában is kiemelt figyelmet kapott a repülőgép-fedélzeti internetezés és mobiltelefonálás, ugyanis az üzletemberek, a "mobil munkaerő" részéről elvárássá vált, hogy a hosszú utakon is tudjanak dolgozni, illetve kapcsolatot tartani a cégükkel, vagy az ügyfeleikkel. Elsőként a világon a Lufthansa gépein vált elérhetővé az internet még 2003-ban, azonban a szolgáltatást három évvel később érdektelenség miatt leállították, a technológiai hátteret biztosító Connexion üzletágat pedig felszámolta a Boeing.

Az elmúlt évben azonban újult erővel láttak neki a légitársaságok, hogy a fedélzetükön utazókat összekössék a külvilággal, némelyek a Wi-Fi-re, mások viszont a mobilhálózata "esküsznek", utóbbival nem csak az internetezés, hanem adott esetben a telefonálás is megvalósítható lenne a fedélzeten. Világszerte több légitársaság teszteli már valamelyik technológiát, kereskedelmi szolgáltatást azonban még senki sem nyújt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról