Szerző: Bodnár Ádám

2007. december 05. 14:01:09

Megérkezett az SAP ügyfélkapcsolati szoftverének új változata

Bejelentette ügyfélkapcsolati szoftverének új változatát az SAP, a 2007-es változat a Bostonban rendezett SAP Influencer Summit rendezvényen debütált. Az SAP CRM 2007 a 2006-os verziót váltja a cég kínálatában, amely világszerte mintegy 6 ezer ügyfélnél teljesít szolgálatot.

[HWSW] Bejelentette ügyfélkapcsolati szoftverének új változatát az SAP, a 2007-es változat a Bostonban rendezett SAP Influencer Summit rendezvényen debütált. Az SAP CRM 2007 a 2006-os verziót váltja a cég kínálatában, amely világszerte mintegy 6 ezer ügyfélnél teljesít szolgálatot.

Az SAP több mint 150 ügyfelével szoros együttműködésben fejlesztette ki CRM-megoldásának új változatát, köztük a Siemensszel. Az SAP CRM 2007 már élesben üzemel például az Intelnél, az Adobe-nál, valamint a fűtéstechnikai termékeiről ismert Danfossnál. A teljesen átszabott, testreszabható webszolgáltatásokéra (pl. iGoogle) emlékeztető felhasználói felülettel rendelkező SAP CRM 2007 olyan új képességeket kínál, mint például a kereskedelmi promóciók menedzsmentje, az üzleti kommunikáció menedzsmentje, vagy az értékesítési folyamat teljesítményének kezelése. A szoftver az ügyfélnél telepítve és on-demand szolgáltatásként egyaránt elérhető.

"A CRM alkalmazások következő generációját úgy terveztük, hogy elnyerje mind az értékesítési és a marketing, mind pedig az ügyfélkiszolgáló szakértők tetszését is” -- mondta Ed Thompson, a Gartner Distinguished Analyst alelnöke. "Az új alkalmazások képesek lesznek arra, hogy több különböző felhasználói interfészt támogassanak, különös hangsúlyt fektetve a használhatóságra, a minden felhasználó számára könnyű konfigurálhatóságra, valamint könnyedén integrálhatóak lesznek annak érdekében, hogy mind az üzleti, mind pedig az IT felhasználók igényeit kielégítő, végponttól végpontig terjedő (end-to-end) megoldásokat hozzanak létre."

Az SAP legfontosabb ellenfelei az ügyfélkapcsolati szoftverek piacán az Oracle, a Microsoft, illetve az elsősorban az Egyesült Államokban ismert, online szolgáltatást kínáló Salesforce.com. A Gartner szerint a CRM-megoldások piaca tavaly világszerte 5,81 milliárd dollárt tett ki, és az idén 11-12 százalékkal növekedik. Az ügyfélkapcsolati szoftverek piacán az SAP az első, a második helyen a Siebelt bekebelező Oracle áll.

a címlapról