Szerző: Ady Krisztián

2007. november 23. 11:48

Készül az első billentyűzet nélküli BlackBerry?

[Techworld] A kifejezetten üzleti felhasználásra termett okostelefonokat fejlesztő Research In Motion (RIM) egy olyan mobilt fejleszt, melyet ismét kifejezetten hétköznapi felhasználóknak, átlagembereknek készít: ez lesz az első olyan BlackBerry, melynek nem lesz billentyűzete. Az ezúttal jogosan iPhone-klónként aposztrofált készüléket érintőképernyővel, virtuális billentyűkkel szerelik fel.

[Techworld] A kifejezetten üzleti felhasználásra termett okostelefonokat fejlesztő Research In Motion (RIM) egy olyan mobilt fejleszt, melyet ismét kifejezetten hétköznapi felhasználóknak, átlagembereknek készít: ez lesz az első olyan BlackBerry, melynek nem lesz billentyűzete. Az ezúttal jogosan iPhone-klónként aposztrofált készüléket érintőképernyővel, virtuális billentyűkkel szerelik fel.

A Blackberry 9000 sorozat tagjai a tavaly megjelent Pearlhöz hasonlóan az átlag mobilosokat célozzák majd. A RIM eddig főként üzleti mobilokat gyártott, melyek közül néhányat itthon is értékesít -- a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokkal együtt -- a Vodafone és a T-Mobile is. A Pearl sikerén felbuzulva azonban a vállalat a konzumer piacot is támadás alá veszi, egy érintőképernyős, iPhone-hoz hasonló készülékkel.

Iparági elemzők szerint a készülék -- némi késést követően -- várhatóan 2008 első negyedévében kerülhet majd piacra, harmadik generációs mobilhálózatok támogatásával, multimédiás képességekkel kiegészítve. A RIM egyelőre nem kommentálta az értesüléseket, de a pletykák szerint a vállalat semmiképpen sem szeretne lemaradni, kiváló alkalom nyílt most arra, hogy meglovagolja az iPhone keltette hullámokat.

RIM BlackBerry

A RIM egyébként is sikeres legutóbbi negyedévet tudhat maga mögött, bevétele több mint kétszeresére emelkedett a második negyedévben és elérte az 1,37 milliárd dollárt. A vállalat nyeresége szintén meguplázódott, szeptember 1-én 287,7 millió dollárt mutatott a mérleg, ami részvényenként 50 centnek felel meg. A negyedév alatt több mint 3 millió BlackBerryt adott el a Research In Motion, a push e-mail szolgáltatásra előfizetők létszáma pedig 1,45 millióval 10,5 millióra emelkedett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról