Szerző: Bizó Dániel

2007. november 19. 16:47

Svájci tőkével a háta mögött terjeszkedik tovább az Extreme Digital

Svájci befektető szállt be az Extreme Digital (ED) elektronikai kiskereskedelmi hálózatba, a SoftCon 25 plusz 1 százalékos részesedést szerzett az online piacon vezetőnek számító cégben. A tőkeinjekció többek között a román és bolgár terjeszkedést fogja finanszírozni, derült ki a sajtótájékoztatón, valamint a svájci cég pénzügyi és európai tapasztalatai is támogatni fogják a nemzetközi terjeszkedést.

[HWSW] Svájci befektető szállt be az Extreme Digital (ED) elektronikai kiskereskedelmi hálózatba, a SoftCon 25 plusz 1 százalékos részesedést szerzett az online piacon vezetőnek számító cégben. A tőkeinjekció többek között a román és bolgár terjeszkedést fogja finanszírozni, derült ki a sajtótájékoztatón, valamint a svájci cég pénzügyi és európai tapasztalatai is támogatni fogják a nemzetközi terjeszkedést.

A nemzetközi terjeszkedés küszöbén

Az ügylet értékéről kompetitív okokra hivatkozva nem nyilatkoztak a felek, annyit azonban Claudio Coccától, a SoftCon Informatik pénzügyi igazgatójától megtudtunk, hogy egy-egy tranzakció jellemzően 1-5 millió euró közé esik. A SoftCon a HWSW kérdésére elárulta, hogy cége hosszú távú, 5 évnél messzebb mutató, kisebbségi részesedést vásárló befektetésekben gondolkodik, melyeket főként dinamikus növekedés előtt európai IT-vállalatokban igyekszik eszközölni. A régiót, azon belül is Magyarországot elemezve az ED egy innovatív, erős vezetéssel bíró vállalatnak tűnt, mondta el Cocca.

Az ED részéről a befektető keresését a nemzetközi terjeszkedéshez és a hazai üzletfejlesztéshez szükséges forrásigény diktálta. Várkonyi Balázs, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, a nemzetközi tapasztalat érdekében egyértelműen külföldi befektetőt kerestek, és a SoftCon, mely egy szoftverfejlesztőből alakult befektetési társasággá, minden elvárást kielégít, így nem is kerestek tovább. A vállalat előtt jelentős növekedés áll még, hiszen nemcsak általában bővül magas ütemben az online piac, de Magyarországon az internetes értékesítés aránya még csak 0,8-0,9 százalék, ami fele az európai átlagnak.

Az egyik legnagyobb hazai online kereskedő

A 2001-ben megalakult cég idén várakozásai szerint már 7 milliárd forintos forgalmat bonyolít, melynek közel kétharmada származik online értékesítésből, így becslések szerint a hazai elektronikus kereskedelem 15 százalékát adja. Az ED portálját havonta több mint 600 ezer látogató keresi fel, ezzel az egyik leglátogatottabb hazai kiskereskedelmi oldal. Várkonyi szerint a siker titka a sűrű fillér, vagyis az agresszív árazással elért magas volumen, amit árfigyelő szoftverrel támogatnak, valamint a fejlett online ügyintézés, és a mára felhalmozott online piaci ismeretek. Az áruházlánc itthon, vidéken is terjeszkedést tervez, aminek első lépéseként hamarosan Győrben nyílik új üzletük.

Várkonyi a GKIeNet piackutatási adatokra hivatkozva elárulta, hogy itthon mintegy 1800 legális webáruház üzemel, a piaci koncentráció azonba hatalmas: a legnagyobb 20 kereskedő kezében van az eladások 80 százaléka, a 100 millió forgalom felettiek pedig 91 százalékát uralják a piacnak. A növekedés gátját képezi, hogy a Gemius felmérése alapján a magyarok nagyjából harmada adatainak megadása miatt fél az online vásárlástól, míg nagyjából ugyanennyien bizalmatlanok a garanciális ügyintézéssel kapcsolatban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról