Szerző: Ady Krisztián

2007. november 15. 10:07

Kétmilliárd fotó a Flickr képmegosztóban

Egy magányosan álló, öreg ausztrál fáé lett az a megtiszteltetés, hogy a róla készült fotóval átlépte a 2 milliárdos feltöltési számot az egyik legnépszerűbb képmegosztó szolgáltatás, a Flickr. A Yahoo! kezében lévő szolgáltatás 2004 végén indult, szinte pontosan három év alatt érte el ezt a hatalmas képszámot, az utóbbi időben --a digitális fényképezőgépek rohamos terjedésével -- exponenciálisan növekvő mennyiséget felmutatva.

[HWSW] Egy magányosan álló, öreg ausztrál fáé lett az a megtiszteltetés, hogy a róla készült fotóval átlépte a 2 milliárdos feltöltési számot az egyik legnépszerűbb képmegosztó szolgáltatás, a Flickr. A Yahoo! kezében lévő szolgáltatás 2004 végén indult, szinte pontosan három év alatt érte el ezt a hatalmas képszámot, az utóbbi időben --a digitális fényképezőgépek rohamos terjedésével -- exponenciálisan növekvő mennyiséget felmutatva.

A szolgáltatás elképesztő ütemben bővül, az utóbbi időben napi 3-5 millió fotót, azaz másodpercenként átlagosan 35-55 képet töltenek fel a Flikr szervereire -- hírünk átolvasása alatt is több ezer újabb fotóval nő a mennyiség --, melyből az anyacég, a Yahoo! is profitál: a HWSW véleménye szerint is sokkal jobb a Yahoo! képkeresője, mint a Google-é, ugyanis sokkal mélyebben, részletesebben indexeli a Flickr tartalmát.

A Yahoo! nemrég indította el új keresőmotorjét, melyet az elmúlt három év legjelentősebb fejlesztésének tekintenek. A kereső immár univerzális kereséseket hajt végre a kulszavak alapján, vagyis nemcsak a weblapok szöveges tartalmát, hanem a képek, videók, zenék, hírek és egyéb tartalmak között is kutakodik. A Yahoo! egyúttal keresési segítőt is bemutatott, mellyel jellemzően 60 százalékkal csökkenthető a szükséges keresések száma, mielőtt valaki eléri célját. Az új motortól további növekedés remélhető.

A Flickr ingyenes szolgáltatás, de évi 25 dollárért cserébe minimális korlátaitól, a képek és albumok számának limitálásától is megszabadítható. A Flickr legnagyobb ellenfelei a Google Picasa és a Facebook, utóbbi azzal büszkélkedik, hogy több mint 4 milliárd fotót tárol -- ezek nagy része azonban nem nyilvános.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról