Szerző: Ady Krisztián

2007. november 14. 15:18

Az Európai Bizottságnak egyelőre nem tetszik a Google-DoubleClick ügylet

[NYT] Az Európai Bizottság első körben nem hagyta jóvá a Google tavaszi bombaügyletét, a 3,1 milliárd dolláros DoubleClick felvásárlást -- az előzetes vizsgálatok alapján arra jutott a testület, hogy az egyesülés versenyjogi aggályokat fet fel, és komolyabb vizsgálatokat érdemelnek az ügylet hatásai az internetes hirdetési piacra. A jóváhagyás megszerzése kétségkívül a Google egyik legnagyobb üzleti kihívása lesz, mellyel az elmúlt kilenc évben szembenézett.

[NYT] Az Európai Bizottság első körben nem hagyta jóvá a Google tavaszi bombaügyletét, a 3,1 milliárd dolláros DoubleClick felvásárlást -- az előzetes vizsgálatok alapján arra jutott a testület, hogy az egyesülés versenyjogi aggályokat fet fel, és komolyabb vizsgálatokat érdemelnek az ügylet hatásai az internetes hirdetési piacra. A jóváhagyás megszerzése kétségkívül a Google egyik legnagyobb üzleti kihívása lesz, mellyel az elmúlt kilenc évben szembenézett.

2008. április 2.

"Természetesen csalódottak vagyunk" --nyilatkozta Eric E. Schmidt, a Google operatív vezérigazgatója a vállalat közleményében. Közölte, a vállalat együttműködött a Bizottsággal, hogy elkerülje a felvásárlás lezárásával kapcsolatos késedelmet, mely gyengíti pozícióját a legnagyobb riválisokkal, a Microsofttal, a Yahoo-val, vagy az AOL-lal szemben. Korábban azt remélték, a szükséges engedélyeket még idén sikerül megszerezni. Nagyon azért nem kell félnie a kereső és hirdetőóriásnak, becslések szerint a Google a keresések mellett megjelenő hirdetések piacának 70-80 százalékát birtokolja.

Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) szintén nem határozott még az egyesüléssel kapcsolatban, a hivatalnokok még vizsgálják a felvásárlást. Ausztrália és Brazília már jóváhagyta az ügyletet. Az Európai Bizottság végleges döntését egy márciusig lefolytatandó újabb vizsgálatot követően hozza majd meg, melynek végeredményét 2008. április másodikán jelentik be, szinte pontosan egy évvel azt követően, hogy a két cég bejelentette szándékát.

Aggályok

A Google riválisai már a bejelentést követően rögtön jelezték, hogy szerintük a DoubleClick felvásárlása versenyjogi aggályokat vet fel. A Microsoft mellett az AT&T és a Time Warner is úgy vélte, az akvizíció révén a Google monopolhelyzetbe kerülhet az internetes hirdetési piacon, miután a Google jelenleg is a legnagyobb a keresések mellett megjelenített, valamint a tartalomfüggő szöveges hirdetések terén, miközben a DoubleClick az első a grafikus hirdetések kiszolgálásában.

A megállapodás eredményeképp a Google nem csak a saját maga, hanem a mások által értékesített hirdetéseket is képes lesz megjeleníteni, amivel tovább növelheti bevételeit, megkezdheti a felzárkózást ezen a téren a Yahoo mögé, illetve megnehezítheti a Microsoft dolgát, mely szintén ajánlatott tett a DoubleClickre, később pedig egy hatmilliárd dolláros felvásárlással vígasztalódott.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról