Szerző: Bizó Dániel

2007. november 5. 13:56

A várakozások felett teljesít a Lenovo, már nincs szüksége az IBM névre

Az elemzői konszenzust messze meghaladó eredményekről számolt be a Lenovo. A kínai gyökerű vállalat közel megháromszorozta harmadik negyedéves nyereségét, miután dinamikusan növelte szállításait, valamint elbocsátások révén költséghatékonyságán is javított. Az előzetes adatokkal ellentétben a cég megtartotta harmadik helyét a globális PC-piacon, hajszállal az Acer előtt maradva.

[HWSW] Az elemzői konszenzust messze meghaladó eredményekről számolt be a Lenovo. A kínai gyökerű vállalat közel megháromszorozta harmadik negyedéves nyereségét, miután dinamikusan növelte szállításait, valamint elbocsátások révén költséghatékonyságán is javított. Az előzetes adatokkal ellentétben a cég megtartotta harmadik helyét a globális PC-piacon, hajszállal az Acer előtt maradva.

Többet kevesebből

A Lenovo éves szinten ötödével 4,43 milliárd dollárra növelte forgalmát a harmadik negyedév során, adózott nyeresége pedig 105,3 millió dollárra rúgott, ami 177 százalékkal múlja felül a tavalyit, köszönhetően a növekvő forgalomnak és a részben elbocsátások révén javuló költséghatékonyságnak. Az IBM PC-részlegét 2005-ben beolvasztó vállalat a HP és a Dell vállalati piacán igyekezett elsősorban ügyfeleket szerezni. A szállítások 23 százalékkal bővültek, nagy részben az erős hazai szereplésnek: Kínában a forgalom 26,5 százalékkal 1,8 milliárd dollárra emelkedett, és a globális árbevétel 41 százalékát tette ki.

Igaz, a HP 33 százalékkal, az Acer pedig 59 százalékkal több gépet értékesített, mint egy évvel korábban, ez a növekedés azonban a fogyasztói szegmensből fakad, semmint az üzleti szférából. A Dell a harmadik negyedévben is szenvedett, és mindössze 4 százalékkal több PC-t forgalmazott. A teljes piac 15,7 százalékos bővülést mutatott. A Lenovo 42 százalékkal növölte notebookjainak szállításait, egyre gyorsuló ütemben növeli árbevételét, és bruttó nyereséghányada (a bruttó nyereség az értékesítés árbevételének és értékesítés közvetlen költségeinek különbsége) 2,1 százalékponttal 15,1 százalékra javult.

Továbbra is fókuszban a fogyasztók

A Lenovo ugyanakkor új modellekkel és disztribúciós erőfeszítésekkel növelni igyekszik jelenlétét a fogyasztói szegmensben, mely a PC-piac növekedésének igazi motorját képezi -- az IDC adatai alapján háromszor nagyobb ütemben bővül, mint a vállalati. A cég a Kínán kívüli piacokon az IBM volt PC-részlegének vállalatorientált piaci jelenlétét örökölte, így riválisaihoz képest jelenléte a kiskereskedelemben hagyományosan gyenge. A vállalat elmondta, hogy jövő januártól új fogyasztói modelleket hoz forgalomba többek között az Egyesült Államokban, Franciaországban, Oroszországban.

A gyorsabb felfejlődés érdekében a Lenovo felvásárlási tárgyalásokat folytatott a holland székhelyű Packard Bellel, mely Nyugat-Európában számottevő piaci, jelenléttel, kiépített kiskereskedelmi csatornákkal bír. Ezt az elképzelést ugyanakkor keresztülhúzta a tajvani Acer, mely az amerikai Gateway megszerzésével elővásárlási jogot szerzett a Packard Bellre, és élni is kíván vele. William Amelio, a Lenovo elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Lenovót bár továbbra is érdekli a Packard Bell, a tárgyalások véget értek.

Amelio ugyanakkor úgy fogalmazott, hogy további konszolidáció várható az iparban, ami arra is utalhat, hogy a Lenovo nem tett le arról, hogy felvásárlásokkal hatoljon be a fogyasztói szegmensbe. Az IDC szerint a Lenovo 8,2 százalékos globális részesedéssel rendelkezett a negyedévben, míg az Acer 8,1 százalékot szerzett, vagyis az előzetes adatokkal szemben a Lenovo megőrizte harmadik helyét egyelőre. Az Acer a Gateway és a Packard Belll megszerzésével azonban várhatóan egyértelműen megelőzi majd a következő negyedévekben. Az öt legnagyobb márka a globális szállítások több mint felét birtokolja.

Elég erős már a Lenovo név

Két évvel ezelőtt az IBM-mel kötött megállapodás értelmében a Lenovo öt évre szóló jogot szerzett az IBM brand használatára, a cég azonban úgy döntött, hogy már most megszabadul tőle -- legújabb modelljein nem is található meg az amerikai óriás logója, csak a ThinkPad él tovább önállóan. Ez a lépés arra utal, hogy a vállalat sikeresnek ítéli meg a Lenovo név ismertségét és erejét, melynek felépítésén kampányokkal, szponzorációkkal keményen dolgoztak az elmúlt két évben. Az IBM márka eldobása ugyanakkor 28 millió dolláros egyszeri leírást is jelentett, ami a vállalat eredményét csökkentette.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról