Szerző: Bodnár Ádám

2007. október 19. 10:16

A vártnál jobb negyedévet zárt a Google

Az elemzői várakozásoknál erősebb negyedévet zárt a Google, a keresőpiacot toronymagasan vezető kaliforniai cég növelte piaci részesedését, miközben odafigyelt a kiadásaira is, így nyeresége közel 50 százalékkal ugrott meg egy év alatt.

[HWSW] Az elemzői várakozásoknál erősebb negyedévet zárt a Google, a keresőpiacot toronymagasan vezető kaliforniai cég növelte piaci részesedését, miközben odafigyelt a kiadásaira is, így nyeresége közel 50 százalékkal ugrott meg egy év alatt.

A Google bevétele 57 százalékkal 4,23 milliárd dollárra emelkedett a harmadik negyedévben, a cég nettó nyeresége 1,07 milliárd dollár, azaz részvényenként 3,38 dollár volt, szemben a tavalyi harmadik negyedév 733,3 milliós, részvényenként 2,36 dolláros profitjával. Az egyszeri tételek nélkül az egy részvényegységre jutó eredmény 3,91 dollár volt, ami felülmúlta a Reuters Estimates által megkérdezett elemzők 3,77 dolláros prognózisát.

Eric Schmidt elnök-vezérigazgató elégedetten nyilatkozott a Google teljesítményével kapcsolatban, kiemelve, hogy a harmadik negyedév általában gyenge a cég számára, ezért az 57 százalékos bevétel- és 46 százalékos profitnövekedés kifejezetten örvendetes. A befektetőket viszont nem kápráztatta el különösen a Google teljesítménye, a vártnál jobb mutatók ellenére is csak 1 százalékkal emelkedett a cég papírjainak árfolyama a tőzsdezárás után.

Google HQ

A Google működési kiadásai 1,25 milliárd dollárt tettek ki, ami a bevétel 30 százaléka, ez alacsonyabb az előző negyedéves adatnál, noha a júliustól szeptember végéig tartó időszakban a cég dolgozóinak létszáma 15 százalékkal 16 ezerre emelkedett. Ez különösen azért fontos, mert a megelőző negyedévben épp a költségek túlzott növekedése miatt teljesített az elemzői várakozások alatt a Google.

A Comscore adatai szerint szeptemberben a Google uralta az amerikai keresőpiac 57 százalékát, ez fél százalékpontos növekedést jelent augusztushoz képest. A globális piacon még erősebb a cég, részesedése a webes keresésekből több mint 70 százalékos.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról