Szerző: Bizó Dániel

2007. október 17. 15:00

A vártnál gyorsabban javul a Yahoo! teljesítménye

[Associated Press/Wall Street Journal] Megajándékozta a befektetőket a Yahoo!. A világ egyik vezető portálhálózata és keresője jócskán felülmúlta az elemzői konszenzust, aminek hatására a árfolyama 9 százalékot erősödött a tőzsdén kívüli kereskedésben -- igaz, a céggel szembeni várakozások kifejezetten alacsonyak voltak, így azok túlszárnyalása csak egy hosszabb sikersorozat kezdő lépésének tekinthetőek legfeljebb.

[Associated Press/Wall Street Journal] Megajándékozta a befektetőket a Yahoo!. A világ egyik vezető portálhálózata és keresője jócskán felülmúlta az elemzői konszenzust, aminek hatására a árfolyama 9 százalékot erősödött a tőzsdén kívüli kereskedésben -- igaz, a céggel szembeni várakozások kifejezetten alacsonyak voltak, így azok túlszárnyalása csak egy hosszabb sikersorozat kezdő lépésének tekinthetőek legfeljebb.

Bár a vállalat negyedéves nyeresége 4,6 százalékkal 151 millió dollárra olvadt az egy évvel korábbihoz képest, a befektetők és elemzők a forgalom 12 százalékos növekedését a vállalat bevételgeneráló képessége számottevő javulásaként értékelték. Szintén erre utaló jelnek vették, hogy a Yahoo! saját oldalaiból származó negyedéves forgalma 24 százalékkal 922 millió dollárra növekedett egy év alatt, ami a hirdetési rendszer javuló hatékonyságára, és az egy látogatóra eső bevétel növekedésére utal. Keresőmotorjához kötődő hirdetésekből befolyó összeg 30 százalékkal emelkedett.

A cég az első és második negyedév 8 illetve 7 százalékos üteménél gyorsabban növekedett, ami arra utal, hogy jó irányban halad a vállalat átalakulása, mely a technikai hátteret, belső felépítést és az üzleti célokat egyaránt érinti. A vállalat az első félévben vezette be Panama kódnévre hallgató új hirdetési rendszerét, amitől akkor a most tapasztalható hatásokat remélték. A Yahoo! 1,77 milliárd dollár árbevételt ért el, melyből hirdetési partnereinek 490 milliót osztott vissza -- az így megmaradt 1,28 milliárd dollár halványan felülmúlja az elemzői átlagot.

A vállalat a Panama mellett új keresőmotorral kívánja felvenni a küzdelmet a Google által uralt globális keresési hirdetések piacán. A negyedév végén elindított új motort a Yahoo! az elmúlt három év legjelentősebb fejlesztésének tekinti. A kereső immár univerzális kereséseket hajt végre a kulszavak alapján, vagyis nemcsak a weblapok szöveges tartalmát, hanem a képek, videók, zenék, hírek és egyéb tartalmak között is kutakodik. A Yahoo! egyúttal keresési segítőt is bemutatott, mellyel jellemzően 60 százalékkal csökkenthető a szükséges keresések száma, mielőtt valaki eléri célját. Az új motortól további növekedés remélhető.

A vállalat az elmúlt évek során sorozatosan csalódást okozott a tőzsdének, ahogyan képtelen volt lépést tartani a piacra berobbanó Google-lel, és pénzügyi teljesítménye is számos alkalommal alulmúlta a várakozásokat. Mindez oda vezetett, hogy néhány hónappal ezelőtt Terry Semel elnök-vezérigazgató hat év után átadta a stafétabotot a cég társalapítójának, Jerry Wangnak. Wang nemcsak a Semel ideje alatt megindult fejlesztéseket és átalakulásokat viszi tovább, hanem teljes stratégiai újraértékelést végez.

Ennek eredményeként a Yahoo! megkezdte tevékenysége fókuszának szűkítését, aminek értelmében egyes területeket esetleg leépít. Wang az elemzőknek tartott konferenciabeszélgetésen elmondta, hogy a cég három célt tűzött ki maga elé: a Yahoo! minél több felhasználó számára az Internet kiindulópontja legyen, a hirdetőknek kihagyhatatlanná váljon, valamint platformként szolgáljon külső fejlesztésekhez, például Panama hirdetési rendszeréhez programozási felületet nyitott, amihez támogatást is ad, így médiaügynökségek saját megoldásokat, egyedi termékeket is kifejleszthetnek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról