Szerző: Bodnár Ádám

2007. október 12. 11:17

Az e-mailt tartják a leghatékonyabb kommunikációs csatornának a cégek

A vállalati felhasználók többsége hatékonyságnövelőnek tartja az e-mailt és a telefont, azonban az azonnali üzenetküldők, a blogok és a hanghívást lehetővé tevő szoftverek (pl. Skype) inkább elterelik a figyelmet -- derül ki a Dimension Data által nyilvánosságra hozott kutatási adatokból. A több mint 500 informatikai vezető és dolgozó megkérdezésével készült felmérés alapján az azonnali üzenetküldést biztonsági szempontból is kockázatosnak értékelik a cégek.

[HWSW] A vállalati felhasználók többsége hatékonyságnövelőnek tartja az e-mailt és a telefont, azonban az azonnali üzenetküldők, a blogok és a hanghívást lehetővé tevő szoftverek (pl. Skype) inkább elterelik a figyelmet -- derül ki a Dimension Data által nyilvánosságra hozott kutatási adatokból. A több mint 500 informatikai vezető és dolgozó megkérdezésével készült felmérés alapján az azonnali üzenetküldést biztonsági szempontból is kockázatosnak értékelik a cégek.

A megkérdezettek 70 százaléka szerint az e-mailezés a leghatékonyabb kommunikációs eszköz, 53 százaléka a vezetékes telefont is hatékonynak tartja, a mobiltelefonról pedig 52 százalék vélekedik így. A válaszadók mindegyike e-mailezeik, vezetékes telefont 80 százalék, mobiltelefont 76 százalék használ a munkája során. Marshall Van Alstyne, az MIT professzora szerint erős kölcsönhatás van az aszinkron kommunikáció és a multitasking között. "Noha a felhasználóknak több időre van szüksége a projektek befejezéséhez, valójában több feladattal végeznek. Az e-mail nem minden esetben gyorsítja fel a munkát, azonban segít az embereknek abban, hogy hatékonyabban váltsanak a feladatok között, ami által növekszik a munkavégzés hatékonysága."

A több mint 500 informatikai vezető megkérdezésével készült felmérés alapján az azonnali üzenetküldést biztonsági szempontból is kockázatosnak értékelik a cégek. A vállalati dolgozók 66 százaléka használ azonnali üzenetküldőt a munkahelyén, azonban a megkérdezettek szerint ez a kommunikációs csatorna van a leginkább kitéve a támadásoknak, még a tenyérgépeknél és a mobliltelefonoknál is veszélyesebbnek tartják őket.

A felhasználok 52 százaléka szerint az egységes kommunikáció ugyanolyan biztonságos mint bármely más kommunikációs csatorna, az IT-vezetőknek azonban csak kevesebb mint harmada vélekedett ugyanígy. Az informatikusok 16 százaléka szerint az azonnali üzenetküldők kockázatosak, 10 százalék pedig úgy vélte, különösen veszélyesek lehetnek. A leginkább a csalásoktól, azonosságlopásoktól tartanak a cégek, amelyek segítségével aztán illetéktelen hozzáférhetnek érzékeny vállalati adatokhoz.

A felmérés szerint az IT-vezetők tisztában vannak az azonnali üzenetküldők jelentette kockázatokkal, a felhasználókról azonban már távolról sem mondható el ugyanez, ők szinte egyáltalán nem tudják, milyen veszélyeknek teszik ki magukat és a vállalati adatokat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról