Szerző: Bizó Dániel

2007. október 9. 16:46

A Sony is belépett a játékhirdetések piacára

[Reuters/HWSW] A Microsoftot követően a Sony is belépett a játékokban megjelenő hirdetések piacára. A japán konglomerátum videojátékokkal foglalkozó amerikai leánya riválisával szemben nem felvásárlással, hanem új üzleti egység létrehozása révén kívánja megvetni lábát a területen. Ha céget nem is, de szakmabeli vezetőt kívülről szerzett magának a vállalat.

[Reuters/HWSW] A Microsoftot követően a Sony is belépett a játékokban megjelenő hirdetések piacára. A japán konglomerátum videojátékokkal foglalkozó amerikai leánya riválisával szemben nem felvásárlással, hanem új üzleti egység létrehozása révén kívánja megvetni lábát a területen. Ha céget nem is, de szakmabeli vezetőt kívülről szerzett magának a vállalat.

A Sony Computer Entertainment America új üzletbe vágott a PlayStation platformokon megjelenő játékokban található felületek értékesítésével, ugyanakkor a hangsúly a PlayStation 3-ra fejlesztés alatt álló Home virtuális világon lesz, árulta el Phil Rosenberg, az értékesítésért és üzletfejlesztésért felelős alelnök. Az egységet az a Darlene Kinder vezeti majd, aki korábban a szintén játékhirdetésekkel foglalkozó Adscape Media alelnökeként dolgozott, melyet a Google idén márciusban vásárolt fel. Kinder korábban a Nintendónál és a 3dfx-nél is szerzett tapasztalatokat.

A videojátékok, köszönhetően növekvő népszerűségüknek, jelentős potenciállal bíró alternatív médiumként kerültek be az elmúlt években a hirdetők és ügynökségek látóterébe. Egyre több kutatás igyekszik feltérképezni a játékok szerepét és hatékonyságát reklámozási szempontból, néhol egymásnak ellentmondó konklúziókkal, miközben mára az fentebb említett nehézsúlyú szereplők is beléptek a területre. A Google meg nem erősített információk szerint 23 millió dollárért szerezte meg az Adscape-et, míg a Microsoft 200 milliót adott tavaly a Massive-ért. A cégnek azóta több üzletet is sikerült megkötnie nagy kiadókkal, úgymint az Electronic Arts, az UbiSoft, a THQ vagy a Take-Two.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról