Szerző: Bodnár Ádám

2007. október 4. 14:21

Egyre kapósabbak az Oracle üzleti alkalmazásai

Rendkívüli ütemben nő az Oracle üzleti alkalmazásokból származó bevétele a régióban -- hangzott el a vállalat mai kerekasztal-beszélgetésén. Az EMEA-régióban a legutóbbi negyedévben 52 százalékkal futottak fel az eladások, a Kelet-Európát és a volt Szovjetunió országait tömörítő térségben pedig még ennél is nagyobb növekedést ért el a cég.

[HWSW] Rendkívüli ütemben nő az Oracle üzleti alkalmazásokból származó bevétele a régióban -- hangzott el a vállalat mai kerekasztal-beszélgetésén. Az EMEA-régióban a legutóbbi negyedévben 52 százalékkal futottak fel az eladások, a Kelet-Európát és a volt Szovjetunió országait tömörítő térségben pedig még ennél is nagyobb növekedést ért el a cég.

Csak a legjobbat veszik meg

A növekedés nem kis részben az Oracle akvizíciós stratégiájának köszönhető, amelynek keretében az utóbbi évek alatt vállalatok tucatjait szippantotta fel. Ezek között voltak horizontális megoldásokat kínáló óriások (pl. PeopleSoft, J.D. Edwards, Siebel), és iparági vertikumokra szakosodott cégek (pl. Retek, Hyperion, i-Flex) egyaránt. Frederic Glenat, az Oracle regionális alelnöke rámutatott, a vállalat minden esetben egy adott szegmens vezetőjének felvásárlására törekedik, amely alatt nem csak piaci részesedést és bevételt, hanem technológiát és minőséget is kell érteni.

Glenat elmondta, az Oracle által felvásárolt vállalatok termékei iránt látványosan megnőtt a kereslet a régióban, amikor az ügyfelek megtudták, hogy az Oracle neve és piaci ereje megjelent egy-egy ígéretes technológia mögött. Azok a kisebb, zömmel amerikai cégek, amelyeket az Oracle bekebelezett, ismertek voltak a kelet-európai vásárlók számára, de jobbára csak korlátozott helyi jelenléttel rendelkeztek, így aztán a legnagyobb cégek nem is igen vették számításba őket. Azáltal, hogy az Oracle megvásárolta őket, robbanásszerűen megnőtt az érdeklődés irántuk -- magyarázta Glenat.

A kelet-európát és a volt szovjet államokat, összesen több mint 30 országot tömörítő régióban a hagyományos értelemben vett vállalatirányítási szoftverek piaca továbbra is dinamikusan bővül, itt az Oracle az évente legalább 20 millió dolláros bevételt elérő cégeket célozza megoldásaival. Általános tendencia a régióban a konszolidáció, csak kevés szállító tud talpon maradni, az egyes országokban a három legnagyobb szereplő (SAP, Oracle, Microsoft) mellett, mögött csak kevés helyi erőnek jut hely.

Erősödő hazai pozíció

Magyarországon az Oracle-alkalmazások forgalma négy év alatt közel tízszeresére nőtt és ma már a cég bevételének mintegy ötödét teszi ki -- mondta el Major Gábor, az alkalmazás-üzletág hazai vezetője. Az utóbbi időben számos nagy sikert könyvelhetett el itthon e téren a cég, például négy banknál is bevezetésre került az i-Flex rendszer, illetve a J.D. Edwards borászati megoldása, amelyet a Hilltop mellett a Tokaj Kereskedőháznál is implementáltak. Szintén Oracle-alapokra helyezte át működését a BME, ahol a klasszikus pénzügyi, számviteli és bérszámfejtési feladatokra használják a Synergon által bevezetett megoldást, a T-csoportnál a számlázást pedig Oracle Portal alapokon konszolidálták.

A vállalat saját számításai szerint Magyarországon több új ügyfelet szerez mint a piacvezető SAP, ezáltal a növekedése is nagyobb. Oracle-alkalmazást évente 20-30 új ügyfél választ -- mondta el Major. Az üzletágvezető ugyanakkor elismerte, több területen van még mit tennie az Oracle-nek. Major úgy véli, a pénzügyi elemzőszoftverek szegmensében erős Hyperionnak itthon is nagy sikere lesz majd, emellett a vállalat CRM-termékei és a Retek kiskereskedelmi szoftver iránti igény erősödését várja.

Az Oracle legnagyobb hazai vásárlója a közszféra, a cég bevételeinek több mint fele származik innen. Alkalmazásaival az Oracle itt is szeretné megvetni a lábát, azonban a cégnél úgy látják, az állami szektorban számos hiányosság tapasztalható, ami megnehezíti vagy akár el is lehetetleníti egy nagyszabású projekt lebonyolítását. A meglevő rendszerek elavultak, elszigeteltek, nem szabványosak, kevés a képzett szakember, akik megfelelően tudnának kezelni egy tízmilliárd forintos projektet, ugyanakkor szállítóból is csak pár van, akikre rá lehet bízni egy ilyet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról