Szerző: Bodnár Ádám

2007. szeptember 24. 14:56

Xerox Phaser 8860: színes nyomtatás fekete-fehér áron

Vadonatúj nyomtatókkal jelentkezett a Xerox, amelyek a szilárd tintás technológiának köszönhetően majdnem olyan olcsón képesek színesben nyomtatni, mint fekete-fehérben. Az alacsonyabb nyomtatási költségért cserébe a beszerzési ár azonban lényegesen magasabb mint a rivális készülékek esetében, de a Xerox szerint az olyan irodákban, ahol havonta legalább 2 ezer oldalt nyomtatnak, már megéri az új Phaser 8860-at, vagy a lapolvasásra, faxolásra és másolásra is alkalmas 8860MFP-t választani.

[HWSW] Vadonatúj nyomtatókkal jelentkezett a Xerox, amelyek a szilárd tintás technológiának köszönhetően majdnem olyan olcsón képesek színesben nyomtatni, mint fekete-fehérben. Az alacsonyabb nyomtatási költségért cserébe a beszerzési ár azonban lényegesen magasabb mint a rivális készülékek esetében, de a Xerox szerint az olyan irodákban, ahol havonta legalább 2 ezer oldalt nyomtatnak, már megéri az új Phaser 8860-at, vagy a lapolvasásra, faxolásra és másolásra is alkalmas 8860MFP-t választani.

Szakértők szerint a színes dokumentumokkal hatékonyabb a kommunikáció, azonban a vállalati nyomtatók többsége még mindig fekete-fehér. Az IDC szerint az Egyesült Államokban értékesített printereknek csak ötöde színes, Magyarországon viszont még ennél is rosszabb a helyzet: tíz irodai printerből kilenc fekete-fehér. A piackutató cég 2006-os jelentése szerint egyébként a Xerox 40 százalékos növekedéssel, 21 százalékos piaci részesedéssel a lézer multifunkciós készülékek vezető szállítója volt Magyarországon -- tudtuk meg Sophia Doudchenkótól, a Xerox Magyarország Kft. belépő szintű irodai termékek divíziójának regionális üzletágvezetőjétől.

A színes nyomtatás terjedése előtti legfontosabb gát a magasabb ár, a fekete-fehér nyomtatás lényegesen olcsóbb a színesnél. A színes nyomtatók lapköltsége gyártótól és modelltől függően 8-15 cent, míg egy fekete-fehér lapot 1 centért nyomtatnak a legmodernebb printerek. A Xerox ugyanakkor azt állítja, az új technológiájuknak köszönetően a színes lapköltség 5 dollárcent körül lesz mindössze, cserébe a Phaser 8860 majdnem kétszer annyiba (2500 dollárba) kerül, mint egy hasonló kategóriás HP lézernyomtató (Color LaserJet 4700). A Xerox Phaser 8860 és a 8860MFP Magyarországon azonban egyelőre nem kerül bevezetésre, így a Xerox Magyarország Kft. magáról a termékről nem kívánt nyilatkozni.

Xerox Phaser 8860MFP
Xerox Phaser 8860MFP

A szilárd tintás technológiát öt éven át fejlesztették a Xeroxnál, miután az eljárás alapjait a Tektronix felvásárlásával megszerezték. A tinta ebben az esetben nem por formában kerül a nyomtatóba mint a hagyományos lézerprintereknél, vagy folyékony mint a tintasugaras printereknél, hanem szilárd tömb, az állaga hasonló az iskolákban használt zsírkrétákéhoz. A szilárd tinta a papírra természetesen felmelegítve kerül, mégpedig az összes szín egyszerre, ami gyors nyomtatást tesz lehetővé: a Phaser 8860 színesben és fekete-fehérben egyaránt 30 lappal végez percenként. A Xerox azt állítja, a technológia csökkenti a nyomtatóban használt eldobandó anyagok mennyiségét, így nem csak takarékos, hanem környezetbarát is, illetve a patroncsere és a készülék karbantartása is egyszerűbb.

A másolóival nevet szerzett cég külföldi vezetői úgy vélik, az új technológia által lehetővé tett nagyon alacsony lapköltség segítségével vevőket csábíthatnak el a piacvezető HP-tól, amely az irodai színes lézerprinterek szegmensében több mint 40 százalékos részesedéssel rendelkezik. "Ha összehasonlítod a HP színes tonerek árát a mi festékünkkel, a miénk ötödannyiba kerül. Szerintünk ezzel növelni tudjuk piaci részesedésünket és olyan sok olyan vevőt tudunk szerezni, akik ma még nem is fontolják meg a Xeroxot" -- mondta Jim Rise, a cég alelnöke.

Szakértők ugyanakkor szekptikusak, szerintük a Xeroxnak ez mindössze arra lesz elég, hogy továbbra is az élvonalbeli gyártók között maradhasson. A vállalat részesedése a színes nyomtatók világpiacán jelenleg 10 százalék körül van, ezzel második a gyártói rangsorban, megelőzve a 7 százalékot birtokló Canont.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról