:

Szerző: Bizó Dániel

2007. augusztus 1. 13:22

Régi-új márka lép a magyar PC-piacra: jön a Gateway

Hamarosan újabb márkával bővül a hazai PC-kínálat: az amerikai Gateway megállapodott ugyanis a Tescóval, hogy többek között hazai áruházaiban is forgalmazza a vállalat gépeit. A márka jelenléte leginkább az Egyesült Államokban mondható számottevőnek, ahol a harmadik helyet foglalja el -- igaz, messze elmaradva a domináns Dell és HP pozícióitól.

[HWSW] Hamarosan újabb márkával bővül a hazai PC-kínálat: az amerikai Gateway megállapodott ugyanis a Tescóval, hogy többek között hazai áruházaiban is forgalmazza a vállalat gépeit. A márka jelenléte leginkább az Egyesült Államokban mondható számottevőnek, ahol a harmadik helyet foglalja el -- igaz, messze elmaradva a domináns Dell és HP pozícióitól.

Kelet-európai terjeszkedés

A több mint 22 éves múltra visszatekintő vállalat hétfőn közölte, hogy megállapodást kötött a Tescóval termékeinek forgalmazására, mégpedig a brit lánc cseh, magyar és szlovák áruházaiban. Hogy pontosan milyen termékekre vonatkozik ez a megállapodás, és mikor várhatóak ezek felbukkanása, egyelőre nem derült ki. A Gateway saját márkaneve alatt asztali és hordozható számítógépek mellett monitorokat és hangszórókat is forgalmaz. A két cég kapcsolata nem újkeletű, a Tesco hazai, brit üzleteiben már forgalmaz Gateway gépeket.

A Gateway mostani lépése a katasztrofális dotkom összeomlást követő újjáépítésként értelmezhető, a vállalat láthatóan újra próbálja megvetni a lábát az Egyesült Államokon kívül is, hogy eredményesebben vegye fel a versenyt riválisaival. A cég az Apple-lel holtversenyben 5-6 százalékos részesedéssel bír hazai piacán, és állítása szerint a világ 10 legnagyobb PC-szállítója között van. A Tescón keresztül értékesített termékekhez a Gateway nyújt majd támogatást és szervizt, meglévő európai call-centerén keresztül.

Lehullott csillag

A Gateway szeptember ötödikén lesz 22 éves, 1985-ben ezen a napon alapították meg ugyanis a céget egy iowai farmon -- erre utal a mai napig megtartott tehén kabalája, valamint a (Holstein) tehénmintázat alkalmazása. A Dell közvetlen értékesítési modelljét leutánzó vállalat kezdeti éveiben rendkívül sikeresnek bizonyult, 1993-ban pedig bekerült a legnagyobb 500 vállalat közé, és tőzsdére vonult. A cég pályája egészen 1999-ig meredeken felfelé ívelt, ekkor 9 milliárd dolláros forgalmat és 428 millió dolláros adózott nyereséget mutatott fel. A vállalat piaci értéke ekkor 23 milliárd dollárra rúgott, és 21 ezer alkalmazottal rendelkezett.

A 2000-ben tapasztalt lassulást követő dotkom válság és általános világgazdasági pangás rendkívül megviselte a vállalatot, és a sokkot sosem tudta igazán kiheverni. A vállalat a következő 4 évben hatalmas veszteséget halmozott fel, majd 2005-öt és 2006-ot nullszaldóval abszolválta. A Gateway megpróbált reagálni a megváltozott környezetre -- kevés sikerrel, ahogyan többek között az SGI sem tudott fordítani a szerverek és munkaállomások piacán.

Veszteségei csökkentése érdekében kivonult a nemzetközi piacokról, bezárta üzleteit, és áttért az online közvetlen értékesítésre, emellett kiskereskedelmi partnerekre támaszkodott, valamint szórakoztatóelektronikai termékeket is felvett kínálatába. Ezek eredményeként a vállalat forgalma tavaly 40 százalékát tette ki a 2000-esnek, és 1600 embert foglalkoztat körülbelül -- igaz, a cég teljesítménye az elmúlt 2-3 évben egyértelműen javulóban van.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 03:40

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.