Szerző: Bányai György

2007. július 12. 14:01

Leköszönhet a Motorola vezérigazgatója

A Motorola ma profitfigyelmeztetést tett közzé, a második negyedévben várhatóan veszteséget fog elkönyvelni a cég. Sőt, közölték, hogy a mobiltelefonos üzletágtól nem is várnak nyereséget az év végéig -- hivatkozva a gyenge európai és ázsiai eladásokra.

[HWSW] A Motorola ma profitfigyelmeztetést tett közzé, a második negyedévben várhatóan veszteséget fog elkönyvelni a cég. Sőt, közölték, hogy a mobiltelefonos üzletágtól nem is várnak nyereséget az év végéig -- hivatkozva a gyenge európai és ázsiai eladásokra.

Ed Zander, a második legnagyobb mobiltelefongyártó feje kritikusok kereszttüzében áll, akik közül a milliomos részvénytulajdonos Eric Jackson szerint Zander egyáltalán nem alkalmas a Motorola vezetésére. Jackson többek között még a YouTube videomegosztón is közzétett egy "Motorola B terv" névre keresztelt felhívást, amelyben felszólítja a többi részvényest a küzdelemre.

Az indítvány az öt legfontosabb változtatnivalót írja le, amelyek szükségesek a 79 éves cég jövőbeni üzleti sikereihez. Az első ezek közül Zander azonnali visszaléptetése a cégvezetői posztról, de őt Jackson szerint az igazgatótanács többi tagja, így Judy Lewent, Nicolas Negroponte, Samuel Scott III, és Dr. John White is követhetné sorban.


Ed Zander

Az idén 7500 dolgozót elbocsátó Motorolától az első negyedévben 45,4 millió mobil került a vásárlók kezébe, míg a második negyedév csak 36 millió készülék eladását hozta. A befektetők elégedetlensége érthető: a Motorola előrejelzése a második negyedévre 9,4 milliárd dolláros bevételt prognosztizált, ehelyett azonban csak 8,6-8,7 milliárd dollárnyit sikerült összehozni. Ezekkel a számokkal a piacvezető Nokia mögött álló Motorola átadta a 37 millió mobil eladását produkáló Samsungnak a második helyet.

Ed Zander három és fél éve áll a Motorola élén és a Sun Microsystemstől igazolt át. 2005-ben a szerencsésen alakuló RAZR V3 eladásai hozták meg számára a sikert, melyet a kövekező szavakkal kommentált: "Nincs itt semmi varázslat. Ha a vevőkre figyelsz és olyan termékeket fejlesztesz ki, amelyekre van kereslet, ez lesz az eredmény."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról