Szerző: Bizó Dániel

2007. május 21. 17:22

Elkeseredettségében eddigi legnagyobb felvásárlását hajtotta végre a Microsoft

[International Herald Tribune/HWSW] Történetének legnagyobb felvásárlását hajtotta végre a Microsoft. A szoftveróriás múlt hét pénteken közölte, hogy nagyjából 6 milliárd dollár készpénzt ad az aQuantive online hirdetési vállalatért. Az ár 85 százalékkal magasabb, mint a bejelentéskor élő árfolyam, ami jól példázza a Microsoft elszántságát és nehéz helyzetét a Google-lel szembeni harcban.

[International Herald Tribune/HWSW] Történetének legnagyobb felvásárlását hajtotta végre a Microsoft. A szoftveróriás múlt hét pénteken közölte, hogy nagyjából 6 milliárd dollár készpénzt ad az aQuantive online hirdetési vállalatért. Az ár 85 százalékkal magasabb, mint a bejelentéskor élő árfolyam, ami jól példázza a Microsoft elszántságát és nehéz helyzetét a Google-lel szembeni harcban.

Az aQuantive felvásárlásával a Microsoft üzenete egyértelmű: az online reklámpiac óriásai közé akar tartozni, kerüljön, amibe kerül. A vállalat vezetői nyíltan bevallották, hogy a DoubleClick ügylet elvesztését követően az aQuantive-ért folyó licitálásban semmiképpen nem akartak alulmaradni. A kialkudott ár talán nem véletlenül haladja meg valamivel a cég tőzsdei bevezetésének árfolyamát mintegy 8 százalékkal, mely a dotkom láz idején irreálisan magasról indult, és rövid időn belül összeomlott. Az aQuantive számos tevékenységi területtel rendelkezik a médiában, köztük reklámértékesítéssel és kiszolgálással, hasonlóan a DoubleClickhez, de reklámügynökséggel is.

Mint ismert, a Google áprilisban 3,1 milliárd dollárért szerezte meg a reklámértékesítéssel és -kiszolgálással foglalkozó DoubleClicket, elhappolva azt a legfőbb érdeklődő Microsoft elől, mely a pletykák szerint vonakodott ekkora összeget áldozni az ügyletre. A Google ezzel a manőverrel rendkívül kellemetlen helyzetbe hozta a redmondiakat, mivel tovább növelte előnyét az online hirdetések piacán. A Microsoft minden eddigi erőfeszítése ellenére is csak méginkább lemaradt a Google mögött, a keresési és hirdetési piacon egyaránt. Természetesen a Yahoo! sem maradhat el a másik kettő mögött, így a vállalat a RightMediát akvirálta a közelmúltban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról