:

Szerző: Bodnár Ádám

2007. május 18. 13:15

Nem mernek az interneten vásárolni és bankolni a magyarok

Egy, a Symantec megbízásából Magyarországon készített felmérés szerint az internetezők 46 százaléka szokott vásárolni a világhálón, 43 százalékuk pedig internetes banki szolgáltatásokat is igénybe vesz. Mind az online vásárlást, mind pedig a bankolást eddig elkerülők legfontosabb indoka a személyes adatok illetéktelen kezekbe kerülésétől való félelem.

[HWSW] Egy, a Symantec megbízásából Magyarországon készített felmérés szerint az internetezők 46 százaléka szokott vásárolni a világhálón, 43 százalékuk pedig internetes banki szolgáltatásokat is igénybe vesz. Mind az online vásárlást, mind pedig a bankolást eddig elkerülők legfontosabb indoka a személyes adatok illetéktelen kezekbe kerülésétől való félelem.

Félnek, de nem védekeznek

A Symantec megbízásából készült felmérés szerint a felhasználók több mint 90 százalékát aggasztják az internetes csalások, valamint a bankkártyához és bankszámlához való illetéktelen hozzáférés, bár csak a megkérdezettek 5 százaléka volt áldozata ilyen tevékenységnek. A felhasználók egybehangzó véleménye szerint a tranzakciók biztonságáról elsősorban az oldalak üzemeltetőinek kell gondoskodnia, másodsorban pedig az internetszolgáltatóknak. A vásárló saját felelősségét ezen a téren a megkérdezettek érdekes módon elhanyagolhatónak tartják -- csak a válaszadók 10 százaléka vélte úgy, hogy a felhasználó maga is tehet valamit a biztonság növelése érdekében.

A felhasználók 95 százaléka használ vírusvédelmi megoldást, 86 százaléknak pedig tűzfala is van, a kémprogramok ellen védelmet nyújtó szoftver azonban már csak 54 százalékuk gépére van telepítve, és szintén csak 54 százalék készít biztonsági mentést az adatairól. Az adathalász támadások (phishing) ellen védelmet nyújtó megoldást csak az internetezők 19 százaléka használ, 53 százalékuk pedig még nem is hallott arról, hogy vannak ilyen termékek.

Jobban bíznak a magyar oldalakban

A felmérés szerint a hazai internetezők harmada szokott online bankolni és vásárolni is, 39 százalék csak vásárolni, 10 százalék pedig csak bankolni, 18 százalék pedig mindkét tevékenységtől távol marad. Az online vásárlás mellett szóló legfőbb érvek a gyorsaság és egyszerűség, valamint az árengedmény. A legtöbben könyveket, elektronikai cikkeket, CD-t, DVD-t, valamint belépőjegyeket vásárolnak az interneten. Az online bankolást főképp a kényelem miatt választják a felhasználók.

A válaszadók közel fele szerint a külföldi és a hazai oldalak ugyanannyira biztonságosak, 46 százalék jobban bízik a magyar oldalakban és csak 5 százalék véli úgy hogy a külföldi oldalakon nagyobb biztonságban vannak az adatai. A magyar oldalakat biztonságosabbnak tartók többsége az esetleges reklamáció könnyebbsége, valamint idegen-nyelv ismereti hiányosságok miatt véli úgy, hogy tranzakciókat lebonyolítani biztonságosabb a magyar oldalakon keresztül.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 01:34

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.