Szerző: Bodnár Ádám

2007. április 27. 11:23

Magabiztosan menetel az Acer

Egészéges növekedést produkált az Acer, a vállalat bevétele a várakozásoknak megfelelően nőtt, az üzemi nyeresége azonban elmaradt az előrejelzésektől, ami az amerikai piac nyomott árainak számlájára írható.

[HWSW] Egészéges növekedést produkált az Acer, a vállalat bevétele a várakozásoknak megfelelően nőtt, az üzemi nyeresége azonban elmaradt az előrejelzésektől, ami az amerikai piac nyomott árainak számlájára írható.

A legnagyobb tajvani PC-gyártó csütörtökön közölte, első negyedéves bevétele 20 százalékkal 99,51 milliárd tajvani dollárra (2,98 milliárd amerikai dollárra) emelkedett, nettó nyeresége ugyanakkor 41 százalékkal 5,66 milliárd tajvani dollárra (170 millió amerikai dollárra) ugrott. Az üzemi eredmény mindazonáltal csak 1 százalékkal emelkedett, elmaradt a várakozásoktól. A nettó nyereség látványos emelkedése annak köszönhető, hogy a negyedév során az Acer értékesítette egyes érdekeltségeit és ebből 3,7 milliárd tajvani dollár egyszeri nyereséghez jutott.

Az elemzők szerint a nyereséghányad csökkenésének oka, hogy a vállalat egyre inkább előretör az Egyesült Államokban, itt azonban az elképesztő piaci verseny miatt nyomott áron kell adnia termékeit hogy versenyképes lehessen, így az itt értékesített gépek lehúzzák a cég pénzügyi mutatóit. A vállalatnak ugyan továbbra is Európa az első számú piaca, azonban az USA-ban terjeszkedik a leggyorsabban.

Az Acer PC-eladásainak 60 százaléka származik Európából, de a cég az amerikai piacon is jól szerepelt. Az IDC első negyedéves adatai szerint a tajvani vállalat 41 százalék feletti növekedést ért el és holtversenyben a harmadik helyre került a gyártók rangsorában, beérve a kínai Lenovót. Mindkét cég 3,969 millió PC-t adott el az első negyedévben -- állítja az IDC. A második negyedévben azonban az Acer szinte biztosan meg fogja előzni az IBM személyi számítógépes üzletágát felszippantó kínai céget, mivel eladásai kétszeres ütemben növekednek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról