Szerző: Ady Krisztián

2007. április 5. 14:47

Öt év alatt ötvenszeresére nőhet az IP-televíziós előfizetők száma

[EET] Az iSuppli Corp. legfrissebb előrejelzése szerint hatalmas mértékben növekszik a következő öt évben az IP-televíziós előfizetők száma. Míg 2006-ban 3,9 millióan jutottak az internetelérésükön keresztül tévécsatornákhoz, 2011-ben már várhatóan 103 millióan élvezik majd a tévézés következő lépcsőfokának kényelmi előnyeit.

[EET] Az iSuppli Corp. legfrissebb előrejelzése szerint hatalmas mértékben növekszik a következő öt évben az IP-televíziós előfizetők száma. Míg 2006-ban 3,9 millióan jutottak az internetelérésükön keresztül tévécsatornákhoz, 2011-ben már várhatóan 103 millióan élvezik majd a tévézés következő lépcsőfokának kényelmi előnyeit.

A növekedés elsősorban a kedvezményeket biztosító "csomagoknak", valódi triple-play szolgáltatásoknak köszönhető majd, amikor a multimédiás, televíziós szórakoztató szolgáltatásokat telefonnal és interneteléréssel együtt értékesítik majd. Az IPTV szolgáltatásokból származó bevételek hasonlóan hatalmas ütemben nőnek majd, míg 2006-ban 960,5 millió dollárt folyt be IP-televíziós szolgáltatásokból, 2011-ben 39,1 milliárd dolláros bevételre számíthatnak a szolgáltatók.

Az IP-televíziós szolgáltatások személyre szabhatóságot és kényelmet ígérnek, mint például elektronikus programfüzetet, időeltolásos tévézést, könnyen programozott felvételt. Hazánkban jelenleg a T-Online és a TVNet biztosít IP-televíziós szolgáltatást. Az iSuppli szerint Észak-Amerikában a kábeltelevíziós szolgáltatók is versenyeznek majd az IP-televíziós bevételekért, melynek alapját elsősorban már kiépített előfizetéses, digitális szolgáltatásaik képezik, ezeket fejlesztik majd fel hangalapú kommunikációval és egyéb interaktív szolgáltatásokkal.

Míg egyes szakértők szerint csökkenhet a műholdas szolgáltatók piaca az IP-televíziós kínálat hatására, mások szerint a föld körül keringő műholdakon szolgáltatók nagyfelbontású, HD-adásokkal és egyedi tartalmakkal csábíthatják a nézőket, így akár még növelhetik is a jövőben előfizetőik számát.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról