Szerző: Bizó Dániel

2007. március 9. 09:28

Nevet és stratégiát vált a MINOR Rendszerház

Új stratégiát és nevet jelentett be a korábban MINOR Rendszerház néven ismert magyar informatikai szolgáltató. A vállalat új neve AQUIS lesz, mely egyrészt angol buzzwordökből áll össze, másrészt latin gyökerekkel rendelkezik, amivel a cég keverni igyekszik a technológia által képviselt fejlődést és a tradíciókat -- Innovo et traditio, ahogy az új mottó mondja. A megújult név egyúttal újragondolt stratégiát is hoz magával, a vállalat immár olyan IT-megoldásokat akar kínálni, amelyekkel üzleti értéket teremt.

[HWSW] Új stratégiát és nevet jelentett be a korábban MINOR Rendszerház néven ismert magyar informatikai szolgáltató. A vállalat új neve AQUIS lesz, mely egyrészt angol buzzwordökből áll össze, másrészt latin gyökerekkel rendelkezik, amivel a cég keverni igyekszik a technológia által képviselt fejlődést és a tradíciókat -- "Innovo et traditio", ahogy az új mottó mondja. A megújult név egyúttal újragondolt stratégiát is hoz magával, a vállalat immár olyan IT-megoldásokat akar kínálni, amelyekkel üzleti értéket teremt.

A MINOR, vagyis az AQUIS céljairól Dobozi Péter elnök beszélt egy sajtótájékoztató keretében. Dobozi tavaly szeptember éppen azzal a feladattal vette át a stafétabotot Takács Imre tulajdonostól, hogy megszabja és végrehajtsa a vállalat új stratégiáját. A vállalat egyértelműen a minél magasabb hozzáadott értékű szolgáltatások irányába kíván fordulni, jelenleg a cég forgalmát az IT-megoldások értékesítése dominálja. Dobozi elmondta, hogy négy területre kívánnak fókuszálni, ami a jelenlegi tevékenységek konszolidációját és kiterjesztését is jelenti egyúttal. A négy terület lényegében három, a negyedik ezek exportálása.

Az első kulcsterület a rendszerintegráció, mely értelemszerűen az informatikai rendszerek, hálózatok kiépítését foglalja magába, a csoportmunka és jogosultságkezelés kialakításával. A második az IT-szolgáltatások, amibe az üzemeltetés, helpdesk vagy a komplett outsourcing is beletartozik. A harmadik -- marketinges zsargonnal élve -- az értékláncban a legmagasabban fekvő terület, az üzleti megoldásoké. Itt már a közvetlen üzleti értéket teremtő ügyfélkapcsolati, folyamat- és dokumentumkezelési, vállalatirányítási és üzleti intelligencia megoldások foglalnak helyet.

Dobozi az idei évtől az arculatváltás és a tevékenységek újrafókuszálást várja, partnerkapcsolatai bővítése mellett, hogy jövőre a vállalat már új pályára tudjon állni. A cél, hogy 2008-2009-re egy területen piacvezetővé váljon itthon az AQUIS, és a legjobb szakmai kompetenciát építse ki magának. A saját termékek fejlesztése továbbra sem szorul háttérbe, ezek révén tudja ugyanis megkülönböztetni magát versenytársaitól, testreszabott megoldások kialakítása révén. Az AQUIS a következő két évben meg kíván jelenni a regionális piacokon, és a további esetleges tőkebevonás érdekében tőzsdeképessé kell válnia.

Mindezek azt szolgálják, hogy 2010-re az AQUIS stabil hazai pozíciókat szerezzen, a szolgáltatások aránya az árbevételből legalább 50 százalékra rúgjon, és megkezdhesse terjeszkedését Európában és a Közel-Keleten egyaránt. Ekkor merül fel majd az a kérdés is, hogy stratégiai szövetségest vagy szakmai befektetőt keressen a vállalat, vagy esetleg tőzsdére vonuljon. Dobozi rövidtávon a nagy kormányzati IT-projektekben, a pontos üzleti szegmentációban, az EU pályázatokban látja a lehetőségeket. A cég jelenleg 80-90 főt foglalkoztat, forgalma 2004-ben megközelítette a 7 milliárd forintot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról