Szerző: Bodnár Ádám

2007. március 1. 13:13

Speciális tanterem segítheti az infokommunikációs technológiák bevezetését és tesztelését az oktatásban

Speciális tantermet hozott létre a Microsoft Magyarország támogatásával a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja, a projekt célja a ma elérhető legkorszerűbb infokommunikációs technológiák oktatásban való felhasználásának életszerű bemutatása. A tantermet elsősorban a tanárok képzésében és továbbképzésében, valamint az oktatástudományi kutatásokban használják majd.

[HWSW] Speciális tantermet hozott létre a Microsoft Magyarország támogatásával a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja, a projekt célja a ma elérhető legkorszerűbb infokommunikációs technológiák oktatásban való felhasználásának életszerű bemutatása. A tantermet elsősorban a tanárok képzésében és továbbképzésében, valamint az oktatástudományi kutatásokban használják majd.

Csapó Benő egyetemi tanár, a kutatócsoport vezetője szerint mielőtt egy oktatási módszert széles körben elterjesztenek, érdemes azt laboratóriumi feltételek között kipróbálni, alkalmazhatóságát, hatékonyságát a gyakorlatban kipróbálni, felmérni. Az új infokommunikációs technológiák végtelenül sok új ismeretközvetítő, képességfejlesztő eljárás lehetőségeit teremtették meg, azonban ezek kidolgozását nem lehet csak a gyakorló tanároktól elvárni, szükség van az ilyen feladatokra szakosodott, speciális felkészültségű kutatócsoportokra is. A tanterem egy hosszabb távú kutatási-képzési program első lépésének tekinthető.

A tanteremnek már a bútorzata is különbözik a hagyományos tantermekétől. Falai meleg színűek, a görgőkön mozgatható asztalok elrendezését gyorsan meg lehet változtatni az egyéni tanulás, a páros vagy 3-6 fős kiscsoportos munka feltételeinek megfelelően. A terem minden egyes asztalához tartozik egy otebook, tablet PC vagy ultramobil pc. Az összes számítógép vezeték nélkül csatlakozik az internetre. A tanári gépről irányítva egy-négy tanuló számítógépnek képernyőjét lehet a kivetítőn megmutatni.

A teremben megtalálható a legkorszerűbb interaktív tábla is, melyen nemcsak tetszőleges oktatóanyag jeleníthető meg, hanem az arra írott, rajzolt információt rögzíteni is lehet, a tárolt információt a megfelelő hordozón akár a tanulók is hazavihetik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról