Szerző: Bodnár Ádám

2007. január 18. 12:32

Bejött a Walkman és a Cyber-Shot a Sony Ericssonnak

A felső kategóriás telefonjainak óriási sikere nyomán lenyűgöző negyedévet zárt a Sony Ericsson. A cég bevétele és nyeresége, valamint az eladott készülékek száma egyaránt rekordot döntött. A kiváló eredmények nyomán a vállalat már a mobiltelefon-gyártói rangsor harmadik helye felé kacsingathat.

[HWSW] A felső kategóriás telefonjainak óriási sikere nyomán lenyűgöző negyedévet zárt a Sony Ericsson. A cég bevétele és nyeresége, valamint az eladott készülékek száma egyaránt rekordot döntött. A kiváló eredmények nyomán a vállalat már a mobiltelefon-gyártói rangsor harmadik helye felé kacsingathat.

A Sony Ericsson árbevétele éves szinten 60 százalékot növekedve 3,78 milliárd eurót tett ki, miközben a nettó eredmény 144 millió euróról 447 millióra emelkedett. A negyedév során a Sony Ericsson 26 millió mobiltelefont értékesített, míg egy évvel korábban 16 milliót. A vállalat közleménye szerint igen sikeresek voltak a Walkman és Cyber-Shot modellek. A tavalyi évben eladott Sony Ericsson készülékek harmada volt Walkman.

A japán-svéd vegyesvállalat becslése szerint 2006-ban világszerte 980 millió mobiltelefont talált gazdára világszerte. A Sony Ericsson vezetői úgy vélik, cégük 1 százalékponttal 9 százalékra növelte piaci részesedését a negyedik negyedévben. Miles Flint elnök-vezérigazgató szerint elérhető közelségbe került a harmadik hely megszerzése a gyártók rangsorában. Ehhez a Samsungot kellene megelőzni, ami a negyedik negyedévben 32 millió telefont adott el.

A kitűnő negyedéves eredmények előrevetítik a vállalat további szárnyalását, amelyre hamarosan újabb Walkmanekkel erősít rá a cég. A Sony Ericsson nemrég mutatta be a Walkman-család legújabb tagját, az alsó árkategóriás W200-at, illetve nyilvánosságra kerültek az első fotók a szupervékony Walkman W880-ról. Amennyiben a cég meg tudja tartani piaci lendületét, akár már tavasszal felkerülhet a mobilgyártók dobogójára, a Nokia és a Motorola mögé.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról