Szerző: Bodnár Ádám

2007. január 17. 15:37

Egy év alatt közel 60 százalékkal nőtt az interneten bankolók száma

2006. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek hozzávetőleg 1,072 millió internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami éves szinten 59 százalékos növekedést jelent -- derül ki a Sun Microsystems, a T-Mobile és a GKI által nyilvánosságra hozott adatokból. Az ilyen szolgáltatásokat igénybe vevő vállalkozások száma ugyanebben az időpontban közel 168 ezer volt, ami 64 százalékkal magasabb mint egy évvel korábban.

[HWSW] 2006. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek hozzávetőleg 1,072 millió internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami éves szinten 59 százalékos növekedést jelent -- derül ki a Sun Microsystems, a T-Mobile és a GKI által nyilvánosságra hozott adatokból. Az ilyen szolgáltatásokat igénybe vevő vállalkozások száma ugyanebben az időpontban közel 168 ezer volt, ami 64 százalékkal magasabb mint egy évvel korábban.

Az elmúlt időszakban egyre több fórumon jelennek meg olyan hírek miszerint a pénzintézetek igyekeznek ügyfeleiket -- főképp a díjazáson keresztül -- az online tranzakciók irányába terelni. Ezt támasztja alá az is, hogy a bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között.

A második, illetve harmadik helyre a vállalati ügyfélkör esetében a tranzakciók ellenőrzése és a számlainformációk interneten keresztül történő lekérdezése került. A lakossági ügyfelek esetében a pénzintézetek várakozása alapján a második, illetve harmadik helyre a befektetési jegyek, illetve állampapírok online vétele és eladása került. E két tranzakciótípus esetében a bankok várakozásai tovább javultak az elmúlt negyedévben, amit az internetes értékpapír-szolgáltatásokra szerződött ügyfelek dinamikus növekedése is igazol.

2007 első félévének végére a lakossági internet-banki ügyfélkör nagysága várhatóan 1,31 millió, vállalati ügyfélköré pedig csaknem 210 ezer körül alakul majd.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról