Szerző: Bodnár Ádám

2007. január 15. 11:52

Jól startolt a Windows Vista

Az NPD Group elemzőcég szerint a Windows Vista vállalati eladásai jobban alakulnak a várakozásoknál, az új generációs asztali operációs rendszerből az értékesítés első hónapjában többet adtak el mint annak idején Windows 2000-ből, sőt, a Vista az eddigi csúcstartó Windows XP eladási adatait is megközelítette. Az NPD a kereskedőkön keresztül értékesített üzlei licencek alapján állította össze jelentését, amely tehát nem tartalmazza a közvetlenül a Microsofttól megvásárolt termékeket.

[HWSW] Az NPD Group elemzőcég szerint a Windows Vista vállalati eladásai jobban alakulnak a várakozásoknál, az új generációs asztali operációs rendszerből az értékesítés első hónapjában többet adtak el mint annak idején Windows 2000-ből, sőt, a Vista az eddigi csúcstartó Windows XP eladási adatait is megközelítette. Az NPD a kereskedőkön keresztül értékesített üzlei licencek alapján állította össze jelentését, amely tehát nem tartalmazza a közvetlenül a Microsofttól megvásárolt termékeket.

Majdnem úgy fogy mint anno a Windows XP

Az NPD jelentéséből kiderül, hogy a Windows Vista értékesítéséből származó bevételek 2006 decemberében 62,5 százalékkal haladták meg a Windows 2000 első hónapjának bevételeit, és csupán 3,7 százalékkal maradtak el a Windows XP első hónapjának bevételétől. A piackutató cég állítása szerint a decemberben értékesített Vista-licencek ára átlagosan 4 százalékkal múlta felül a Windows 2000 megjelenés-kori árait és nagyjából azonosak a Windows XP árakkal.

A Microsoft várakozásai szerint a vállalatok kétszer gyorsabban vezetik be a Windows Vistát, mint annak idején a Windows XP-t. A redmondi szoftvercég az IDC-re hivatkozva azt állítja, hogy a Windows XP-t megjelenése után egy évvel a vállalati PC-k 10 százalékán használták, a Vistával 20 százalékot céloz meg a redmondi vállalat. Piackutatók ugyanakkor némileg szkeptikusak, a Gartner szerint az év végén a használatban levő gépeknek csupán tizedén fut majd az új operációs rendszer, 2008-ban a harmadán, 2009-ben a felén, 2010-ben pedig a kétharmadán.

Az utcai megjelenés húzhatja a vállalati eladásokat is

Chris Swenson, az NPD elemzője erősnek nevezte a Vista értékesítési adatait és hangsúlyozta, hogy az igazi marketing-kampány csak a január 30-i "utcai" megjelenéssel együtt keződik majd. Az új operációs rendszer 2006. november 30. óta érhető el a vállalatok számára, az otthoni felhasználók csak január 30-tól vásárolhatják meg. Az elemző úgy véli, a komzumer megjelenés újabb lökést adhat a vállalati eladásoknak is.

Az NPD elemzője rámutatott, hogy a kifejezetten otthoni felhasználóknak szánt Windows Vista Ultimate változat megfelelő értékesítési stratégiával könnyen vonzó lehet a kisvállalatok számára is, ugyanis számos olyan vállalati funkciót tartalmaz (pl. BitLocker, Virtual PC Express, UNIX-alkalmazások futtatása), amelyet a kizárólag mennyiségi licencprogram keretében kapható Enterprise változat nyújt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról