Szerző: Bodnár Ádám

2006. december 19. 10:53

A képet tartalmazó kéretlen reklámot is felismeri a Trend Micro új spamszűrője

Olyan új spamszűrőt fejlesztett ki a Trend Micro, amely állítólag képes azonosítani a kéretlen reklámok egyre népszerűbb formáját, amely szöveg helyett képet tartalmaz. A ma elterjedt spamszűrők ezeket a reklámokat még nem képesek azonosítani, mivel a legtöbb megoldás csak a levél szövege alapján keres.

[HWSW] Olyan új spamszűrőt fejlesztett ki a Trend Micro, amely állítólag képes azonosítani a kéretlen reklámok egyre népszerűbb formáját, amely szöveg helyett képet tartalmaz. A ma elterjedt spamszűrők ezeket a reklámokat még nem képesek azonosítani, mivel a legtöbb megoldás csak a levél szövege alapján keres.

A spammerek ma már úgy járnak túl ezen programok eszén, hogy a kéretlen reklámot nem szöveg, hanem kép formájában helyezik el a levélben. Az ilyen spamek azonosításához először a képen látható szöveg felismerésére van szükség, ami rendkívül erőforrás-igényes, egy nagyobb vállalathoz beáramló levélmennyiség feldolgozása rendkívüli kapacitást igényel. A McAfee adatai szerint a spameknek ma már 40 százaléka képen alapul, míg ez az arány egy éve még 10 százalék körül volt.

A spamszűrő cégek elsősorban betűfelismerő technológiákkal próbálkoznak védekezni ezek ellen, az e-mailhez mellékelt képek elemzésével próbálják felismerni, milyen szöveg található bennük. A spammerek ezek ellen is készülnek: olyan színeket es alig látható zavaró elemeket alkalmaznak a képeken, melyek megzavarják a szövegfelismerő alkalmazásokat. A tömegesen kiküldött kéretlen leveket szintén felismerhették korábban egyező tartalmukról, méretükről, a spammerek azonban ezt is megpróbálják kijátszani azzal, hogy a képeken véletlenszerűen apró, néhány pixeles különbségeket generálnak.


Egy képes spam

A Trend Micro 2007 elejére ígéri spamszűrő megoldást, amely az ígérerek szerint anélkül tudja megállítani a képet tartalmazó kéretlen reklámokat, hogy óriási számítási kapacitást igényelne vagy lassítaná a levelezést. "Ez megoldást nyújt a legtöbb kép-alapú spamre, amelyek ma elterjedtek" -- mondta Paul Moriarty termékfejlesztési igazgató, aki hozzátette, hogy a Trend Micro novemberben szabadalmi kérelmet nyújtott be az eljárásra, amelyet eddig nem részleteztek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról