Szerző: Bodnár Ádám

2006. december 15. 11:36

HP: új, életciklus-alapú szoftverstratégia

A héten Bécsben zajló HP Software Universe 2006 konferencia legfontosabb témája a Mercury Interactive felvásárlása, illetve a HP és a Mercury termékportfoliójának integrációja volt. Sokan valószínűleg nem tudják, de a Software Universe egy komoly hagyományokkal bíró, idén immár 15. alkalommal megtartott rendezvény, amelyre idén minden eddiginél többen voltak kíváncsiak, a négynapos eseményre a HP több mint 3800 résztvevőt regisztrált.

[HWSW] A héten Bécsben zajló HP Software Universe 2006 konferencia legfontosabb témája a Mercury Interactive felvásárlása, illetve a HP és a Mercury termékportfoliójának integrációja volt. Sokan valószínűleg nem tudják, de a Software Universe egy komoly hagyományokkal bíró, idén immár 15. alkalommal megtartott rendezvény, amelyre idén minden eddiginél többen voltak kíváncsiak, a négynapos eseményre a HP több mint 3800 résztvevőt regisztrált.

Francesco Serafini, az EMEA-régióért felelős HP-vezető elmondta, a cége jelenleg a világ legnagyobb informatikai vállalata, bevételei a legutóbbi pénzügyi évben felülmúlták az IBM-ét is. Az október végén lezárt pénzügyi év közel 92 milliárdos forgalmának több mint harmada, 36 milliárd dollár az EMEA-régióból származott, ezzel a HP a régió első számú informatikai szállítója. A cég első a PC-k, x86-szerverek és nyomtatók regionális piacán. Az EMEA-régió kulcsfontosságú a HP szoftverek szempontjából, mivel a vállalat szoftverekből származó árbevételének 45 százaléka innen származik, míg 40 százalék Amerikából, 15 százalék pedig Ázsiából.

Új szemléletmód: Business Technoogy Optimization

A HP Software Universe előadásainak fő témája a Business Technology Optimization (BTO) volt, amely a gyakorlatilag a HP új szoftveres stratégiáját takarja, valójában azonban pusztán új termékek mellett egyfajta szemléletváltást is takar. A BTO mögött az a felismerés húzódik meg, hogy a vállalatok többsége az informatikai részleget úgy használja az üzleti folyamatok támogatására, hogy közben önmaga nem tud üzleti egységként működni. Ez elsősorban abban érhető tetten, hogy a cégvezetés az IT-részlegre egyfajta "pénznyelőként" (cost center) tekint, a tevékenységének az üzleti egységekre gyakorolt hatását gyakran nem veszik figyelembe.

Leg-leg-leg
A Mercury Interactive tavasszal bejelentett és ősszel lezárt 5,4 milliárd dolláros akvizíciója sok szempontból a legek közé tartozik. Ez a HP történetének legnagyobb szoftveres felvásárlása, összességében pedig a második legnagyobb felvásárlása, csak a Compaq 2002-es bekebelezése előzi meg a sorban. Az idei évben az egész iparágban ez volt a legnagyobb szoftveres felvásárlás, amelynek nyomán a HP a világ hatodik legnagyobb szoftverszállítója lett.
Ez oda vezet -- mutatnak rá a HP szakértői --, hogy az informatikai részleg előbb-utóbb teljesen elszigetelődik az üzlettől, éppen az üzleti folyamatokat támogató IT-részleg önmaga nem tud üzleti egységként működni. Informatikai és üzleti döntéshozóktól kapott adatokra hivatkozva a HP azt állítja, hogy a vállalatoknál az informatikai projektek 40 százaléka nem hozza az elvárt eredményeket, a projektek 50 százaléka pedig nem jár tényleges üzleti előnnyel, miközben az esetek 80 százalékában a költségek túllépik az előirányzott keretet.

A stratégiai tervezéstől az üzemeltetésig

Ezen hivatott segíteni a BTO, amely az informatikai részleg működését tudja optimalizálni üzleti szempontok alapján -- mutatott rá Bukits Róbert, a HP Magyarország Szoftver Megoldások üzletág igazgatója. A BTO az IT-projektek teljes életciklusát átölelő megoldásokat nyújt, a stratégiai tervezéstől kezdve az alkalmazások fejlesztésén és bevezetésén át egészen azok üzemeltetéséig. A HP szoftverei korábban kizárólag az utolsó problémára, az üzemeltetésre koncentráltak, a Mercury felvásárlása révén a céghez került termékek a stratégiai tevezést és az alkalmazás-bevezetést segítő eszközökkel egészítik ki a kínálatot.

A régi és új szoftverek hamarosan egységes HP Software terméknév alatt lesznek elérhetők és az üzleti folyamatokhoz igazított csomagok, "Centerek" formájában kerülnek piacra, ezekből az ügyfelek meguk válogathatják ki a nekik szükséges komponenseket. A stratégiai tervezést a Project & Portfolio Center és a SOA Center hivatott segíteni, az alkalmazások tesztelését és bevezetését a Performance Center és a Quality Center, míg az üzemeltetésben a Network Management Center, a Business Availability Center, a Service Management Center, az Operation Center, illetve a Change & Configuration Center áll majd rendelkezésre.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról