Szerző: Bodnár Ádám

2006. november 27. 12:52

Új ügyfélkapcsolati szoftvert vezet be a hazai piacra az Oracle

Több mint egy évvel a Siebel Systems felvásárlása után ismertette terveit az ügyfélkapcsolati megoldások terén az Oracle hazai leányvállalata. A sajtótájékoztató apropóját az adta, hogy Magyarországon is elérhetővé vált a Siebel Professional Edition CRM-megoldás, amely a hazai nagyvállalatok és nagy középvállalatok érdeklődésére tarthat számot.

[HWSW] Több mint egy évvel a Siebel Systems felvásárlása után ismertette terveit az ügyfélkapcsolati megoldások terén az Oracle hazai leányvállalata. A sajtótájékoztató apropóját az adta, hogy Magyarországon is elérhetővé vált a Siebel Professional Edition CRM-megoldás, amely a hazai nagyvállalatok és nagy középvállalatok érdeklődésére tarthat számot.

Itthon évi 100 százalékos piaci növekedés

Az ügyfélkapcsolati megoldások piaca az egyik legnagyobb növekedést produkáló szegmens a vállalati szoftverek körében, ahogy egyre több cég ismeri fel annak jelentőségét, hogy az ügyfelekkel való kommunikáció közvetlenül hat azok elégedettségére, amely végső soron a cég sikerének záloga. Az IDC szerint 2005-ben a CRM-szoftverek globális piaca 3,6 milliárd dollárt tett ki, idén már 3,8 milliárd közeli bevételt, 2010-re pedig 4,6 milliárdot vár a piackutató cég. Ebbe természetesen nem számítanak bele a cégek által házon belül fejlesztett megoldások, amelyek ma a "dobozos" szoftverek első számú vetélytársai.

Az Oracle sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a cég toronymagas piacvezető a CRM-szoftverek piacán, legalábbis a felhasználók létszámát tekintve, a Gartner 2005-ös adatai ugyanakkor azt mutatják, bevételek szermpontjából az SAP az első közel 26 százalékos részesedéssel, az idén összeolvadt Siebel és az Oracle tavaly együttesen is csak 23,4 százalékos részezedést tudott megszerezni. A hosztolt CRM-szolgáltatást nyújtó SalesForce.com a negyedik helyet szerezte meg a rangsorban.

Open Source CRM
A kereskedelmi CRM-szoftverek mellett egyre több nyílt forrású ügyfélkapcsolati megoldás érhető el a piacon, amelyek meglepően fejlett funkciókat kínálnak -- mondta el Major Gábor. A nyílt forrású CRM-rendszerek közül a legismertebb talán a SugarCRM, de az érdeklődők számos más rendszer közül választhatnak. Az ilyen megoldások elsősorban árérzékeny kis- és középvállalatok érdeklődését kelthetik fel.
Hazánkban a "dobozos" ügyfélkapcsolati megoldások piaca mintegy 500-600 millió forintra tehető. Az Oracle a szegmenstől évi 100 százalék körüli növekedést remél az elkövetkező évekre -- mondta el Major Gábor, az alkalmazás-üzletág vezetője, akinek a reményei szerint pár éven belül az Oracle ügyfélkapcsolati szoftverei milliárdos bevételt hozhatnak a konyhára. Magyarországon jellemzően a távközlési szolgáltatók és a pénzügyi vállalatok használnak CRM-rendszereket, az Oracle szerint a közeljövőben a gyógyszeripari és kereskedelmi cégek érdeklődnek majd intenzíven a CRM-megoldások iránt.

Siebel Professional Edition

Az Oracle várakozásai szerint nagy sikerre számíthat hazánkban a Siebel Professional Edition, amely műszakilag nem, csak árazásában tér el az Enterprise változattól. A Professional Edition felhasználói 200 ezer forintos felhasználónkénti licencdíjért egy alapmodult (értékesítés, marketing, szerviz, call center) kérhetnek, amelyhez további 6 kiegészítő modul jár, ezeket egy közel 150 elemű, iparági specifikus megoldásokat is tartalmazó listából választhat ki az ügyfél.

A Siebel Professional Editiont 20 milliárd forintnál kisebb éves bevétellel rendelkező vállalatok vásárolhatják meg, azonban az ennél nagyobb forgalmú cégek számára jóváhagyásssal értékesíthető -- mondta el Major. A szoftver Windows Server vagy Sun Solaris operációs rendszeren, Oracle, IBM DB2 vagy Microsoft SQL Server adatbázison működik, támogatja az Oracle, a Lotus és a Microsoft Active Directory címtárakat és integrálható a Microsoft Office, valamint a Lotus felhasználói környezetekkel.

Az Oracle 25 új szakemberrel és partnerkapcsolatai megerősítésével készül a hazai "CRM-robbanásra". A nagy nemzetközi cégek (Accenture, T-Systems) és a hazai rendszerintegrátorok (IQsys, Unitis, Grepton) mellett kisebb CRM-specialista cégek (ENDO, Gemma, EvoSoft) is részt vesznek a termékek értékesítésében és bevezetésében. A Siebel Professional Edition is az Oracle partnereinél lesz elérhető.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról