Szerző: Bodnár Ádám

2006. november 27. 09:13

Évi 40 százalékos növekedést vár a digitális zenepiacon az iSuppli piackutató cég

A digitális zenepiac 2010-re 14,9 milliárd dollárra nő, ami a tavalyi 2,7 milliárdos forgalomhoz képest évi átlagban 40 százalékos, összesen pedig több mint ötszörös emelkedést jelent -- derül ki az iSuppli piackutató cég pénteken nyilvánosságra hozott prognózisából.

[HWSW] A digitális zenepiac 2010-re 14,9 milliárd dollárra nő, ami a tavalyi 2,7 milliárdos forgalomhoz képest évi átlagban 40 százalékos, összesen pedig több mint ötszörös emelkedést jelent -- derül ki az iSuppli piackutató cég pénteken nyilvánosságra hozott prognózisából.

Az előrejelzés szerint az online zeneboltok és a mobiltelefonos zeneszolgáltatások egyaránt nagy népszerűségre számíthatnak a köveljövőben, ugyanakkor nagy verseny várható a szolgáltatók között, ahogy ahogy terjednek a zenelejátszós mobilok, a mobilcégek a csengőhangok mellett már teljes zeneszámokat vagy albumokat is kínálnak majd letöltésre az előfizetőiknek.

A digitális zeneterjesztés előretörével párhuzamosan villámgyorsan elapad majd a hagyományos módon értékesített zenék forgalma -- véli az iSuppli. 2010-ben világszerte már csak 19,6 milliárd dollár értékben adnak el CD-ket, kazettákat, zenei DVD-ket, szemben a tavalyi 27,3 milliárdos forgalommal. Mark Kirstein, az iSuppli elemzője szerint a zenekiadók elsősorban a mobiltelefonos zeneszolgáltatások felé fordulnak majd, mivel a CD-eladásokból kieső forgalmukat új bevételi forrásokkal kell felváltaniuk és a zenelejátszós mobilok máris népszerűbbek az MP3-lejátszóknál, az iSuppli szerint minden eladott MP3-játszóra két zenelejátszós mobil jut.

A piackutató cégnél úgy látják, az Apple iPod és iTunes sikerét látva a jövőben egyre több cég próbálkozik majd hasonló "integrált" zeneszolgáltatással, vagyis zenebolt és lejátszó kizárólagos összekapcsolásával. A "nagyok" közül a Microsoft pár hete dobta piacra Zune lejátszóját és indította be a hozzá kapcsolódó Zune Marketplace szolgáltatását.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról