Szerző: Bodnár Ádám

2006. november 10. 09:23

Döntöttek az ISO 20000 ITIL-szabvány magyarországi honosításáról

Lezajlott az itSMF Magyarország harmadik konferenciája, ahol az ITIL szolgáltatásmenedzsment és az OpTier CoreFirst rendszerek bemutatása, bevezetése kapott hangsúlyt. A rendezvények közel 140 szakember vett részt.

[HWSW] Lezajlott az itSMF Magyarország harmadik konferenciája, ahol az ITIL szolgáltatásmenedzsment és az OpTier CoreFirst rendszerek bemutatása, bevezetése kapott hangsúlyt. A rendezvények közel 140 szakember vett részt.

ITIL
Az ITIL (IT Infrastructure Library) valójában nem más, mint az informatikai szolgáltatások minőségének javítására alkalmazott gyakorlatok ("best practices") gyűjteménye. Az ITIL Nagy-Britanniából származik és a 90-es évek közepe óta de facto, jelenleg pedig már valódi szabványa az informatikai üzemeltetésnek.
Az it Szolgáltatás Menedzsment Fórum Magyarország (itSMF) -- amely a független, 40 országot tömörítő nemzetközi non-profit szervezet magyar tagozata -- október végén rendezte meg harmadik konferenciáját a Hallgatói Információs Központban. A szemináriumi előadások az ITIL-alapú szolgáltatásmenedzsment-rendszerek alkalmazásával, fejlesztésével, a felmerülő tapasztalatokkal foglalkoztak, és ezek mérésével elérhető javítási lehetőségekkel. "Ha nem mérjük, nem is értjük" -- ez volt az előadások mottója.

A konferenciát a szervezet hivatalos közgyűlése előzte meg, ahol Sarkadi-Nagy István, az itSMF Magyarország elnöke ismertette az elmúlt időszak eredményeit, a fórum hazai és nemzetközi helyzetét. A közgyűlésen többek között Oroszi Norbertet választották meg az itSMF új elnökségi tagjának, megszavazták a magyar terminológia ingyenes terjesztését, valamint döntöttek az ISO 20000 ITIL-szabvány magyarországi honosításáról. Az ITIL MSZE 15100 jelű előszabványként 2005 óta jelen volt Magyarországon.

A konferencia melletti kiállításon az Avnet Technology Solutions Kft. bemutatta az OpTier CoreFirst tranzakciókezelő rendszert is. Az CoreFirst rendszer az IT-infrastruktúrában az üzleti folyamatok feltérképezésére, válaszidők és processzor-felhasználás mérésére kifejlesztett szoftver.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról