Szerző: Bodnár Ádám

2006. október 20. 12:21

A Lenovo és az Apple gyártja a legmegbízhatóbb PC-ket

[x-bit labs] Érdekes felmérést közölt a PC-k helyszíni szervizelésével foglalkozó amerikai Rescuecom, a hozzájuk befutott hívások alapján megbízhatóság szerint rangsorolták a gyártókat: az IBM (Lenovo) gépeivel van a legkevesebb gond, a sorban második az Apple, majd a HP következik.

[x-bit labs] Érdekes felmérést közölt a PC-k helyszíni szervizelésével foglalkozó amerikai Rescuecom, a hozzájuk befutott hívások alapján megbízhatóság szerint rangsorolták a gyártókat: az IBM (Lenovo) gépeivel van a legkevesebb gond, a sorban második az Apple, majd a HP következik.

Vezet az IBM és az Apple

A gyártói rangsor a Rescuecomhoz 2006 második negyedévében beérkezett mintegy 20 ezer hívás adatainak felhasználásával készült. A jelentés figyelembe veszi a gyártók piaci részesedését is, vagyis az IBM és az Apple nem azért kerültek ilyen előkelő helyre, mert jóval kevesebb PC-t adnak el mint a Dell vagy a HP. Bár általánosságban igaz, hogy a PC-felhasználók probléma esetén nagyobb valószínűséggel fordulnak gépük gyártójához, mint egy általános PC-javító céghez, azonban ha a gyártó terméktámogatási részlege meg tudja oldani a problémájukat, az szintén a márka általános megbízhatóságának jele.

"Legyen szó akár a hardver minőségéről, akár a gyártó által nyújtott támogatásról, az IBM/Lenovo és az Apple egyértelműen a többiek előtt jár megbízhatóságban" -- mondta David A. Milman, a Rescuecom alapítója és elnök-vezérigazgatója. A tanulmány szerint az IBM (Lenovo) és az Apple a legmegbízhatóbb gyártó, a bronzérmes a HP, majd a Dell és a Gateway következik, de a Rescuecom szerint még ezen gyártók termékei is megbízhatónak tekinthetők.

A noteszek gyakrabban romlanak el

A Gartner nyáron publikált felmérése szerint a PC-k egyre megbízatóbbak, az elmúlt két év során negyedével csökkent a hardverhibák gyakorisága. A piackutató cég felmérése szerint használatuk első évében az asztali gépeknek csupán 5 százaléka romlik el, korábban ez 7 százalék volt, a noteszgépek esetében ez az arány azonban jóval magasabb, 20 százalékos, mivel ezek a gépek több integrált alkatrészt tartalmaznak, ráadásul tulajdonosuk valószínűleg hozza-viszi őket, ami magában hordozza a sérülés és meghibásodás kockázatát.

A noteszgépeknél régen a leggyakoribb problémát a kijelzők okozták -- derül ki a jelentésből, amely szerint a gépek ma már az alaplapok és a merevlemezek meghibásodása miatt töltik a legtöbb időt szervizben. Ugyanez a két hiba szokta a legsűrűbben térdre kényszeríteni az asztali gépeket is. A Gartner elemzője, Leslie Fiering szerint az alaplapok gyakori meghibásodásának oka, hogy egyre több integrált alkatrészt tartalmaznak.

A Gartner jelentésében rámutat, hogy a megbízhatósági mutatók javulása a jobb tervezésnek is köszönhető, például egyes noteszgépek ma már képesek érzékelni, ha a felhasználó leejti őket, ilyenkor automatikusan parkolópályára állítják a merevlemez író-olvasó fejeit, hogy elkerüljék a fizikai sérülést. Ennél azonban kisebb, olcsóbb fejlesztések is sokat javítanak a megbízhatóságon, például a noteszgépek kijelzőjének szélén található gumibakok megakadályozzák, hogy a billentyűk összekarcolják.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról