Szerző: Bodnár Ádám

2006. október 3. 11:16

Zenét letölteni és chatelni szeretnek a legjobban a magyar fiatalok

A magyar huszonévesek imádnak zenét letölteni és chatelni, viszont nem túlságosan kreatívak -- derült ki az Opel és a KRC Research felméréséből, melyben nyolc európai ország fiataljainak szórakozási szokásait mérték fel az internethasználattól kezdve az utazáson keresztül a zenehallgatásig.

[HWSW] A magyar huszonévesek imádnak zenét letölteni és chatelni, viszont nem túlságosan kreatívak -- derült ki az Opel és a KRC Research felméréséből, melyben nyolc európai ország fiataljainak szórakozási szokásait mérték fel az internethasználattól kezdve az utazáson keresztül a zenehallgatásig.

Az Opel az új Corsa bevezetésének kapcsán bízta meg a KRC Research kutatóintézetet, hogy nyolc európai országban 200-200 fő megkérdezésével készítsen felmérést az európai huszonévesek szórakozási és életmódbeli szokásairól, beleértve a zenehallgatást, utazást, internet használatot, autózási szokásokat, és a munkavállalással kapcsolatos attitűdöt. A felmérés augusztus 7-20 között készült, Magyarországon Budapesten, Debrecenben, Miskolcon, Szegeden és Pécsett kérdezték meg a fiatalokat.

A magyar huszonévesek 60 százaléka szeret zenét letölteni az internetről, mely a legmagasabb arány egész Európában -- az átlag mindössze 52 százalék. A kérdezőbiztosok arról nem faggatták a fiatalokat, hogy legális forrásból, vagy kalózoldalakról töltenek-e le a magyar huszonévesek. A zeneletöltés után a második legkedveltebb internetes időtöltés a vásárlás, bár a kereskedelmi statisztikákat böngészve ez vélhetően inkább csak nézelődést jelent. A fogadókészség azonban megvan: az adatok alapján a magyar fiatalok 55 százaléka nem zárkózik el az online vásárlástól.

Kevéssel marad el a vásárlástól a chatelés népszerűsége. Bár a németek a legpletykásabb nemzet egész Európában, az átlagot mi is túlszárnyaljuk a magunk 53 százalékával. Messze lemaradtunk viszont a kreativitás terén: míg a spanyolok 17, a franciák 15 százaléka blogol, weboldalt tervez, vagy grafikai programokkal múlatja az időt, nálunk ez az arány mindössze 9 százalék, mellyel az utolsó helyen kullogunk a belgákkal karöltve.

A felmérés egyik legérdekesebb eredménye, hogy a spanyolok igen, a hollandok viszont egyáltalán nem szeretik az internetes erotikát: utóbbiak mindössze 6 százaléka böngész rendszeresen felnőtt oldalakat. A magyarok azonban ebben is átlag felett teljesítenek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról