Szerző: Bodnár Ádám

2006. szeptember 11. 14:42

A mesterséges intelligenciát is külön processzorral gyorsítaná egy izraeli cég

Az izraeli AIseek a számítógépes játékokban található mesterséges intelligencia algoritmusok gyorsítására szolgáló processzort fejleszt, az Intia nevű lapka a vállalat szerint akár százszor-kétszázszor gyorsabban hajtja végre az alapvető AI algoritmusokat a ma piacon levő x86 processzoroknál. Ezzel a korábbinál valósághűbb szereplők kerülhetnek a játékokba, például ravaszabb szörnyek, okosabb katonák, vagy akár rutinosabb autóversenyzők. Az AIseek weboldalán összesen négy demó mutatja be a technológiában rejlő lehetőségeket.

[HWSW] Az izraeli AIseek a számítógépes játékokban található mesterséges intelligencia algoritmusok gyorsítására szolgáló processzort fejleszt, az Intia nevű lapka a vállalat szerint akár százszor-kétszázszor gyorsabban hajtja végre az alapvető AI algoritmusokat a ma piacon levő x86 processzoroknál. Ezzel a korábbinál valósághűbb szereplők kerülhetnek a játékokba, például ravaszabb szörnyek, okosabb katonák, vagy akár "rutinosabb" autóversenyzők. Az AIseek weboldalán összesen négy demó mutatja be a technológiában rejlő lehetőségeket.

Az AIseek úgy véli, a mesterséges intelligencát gyorsító Intia processzoruk ugyanúgy forradalmasítani fogja a számítógépes játékok világát, mint a grafikus chipek, azonban az Ageia PhysX fizikai gyorsító kapcsán már egyszer láthattuk, hogy ez a párhuzam nem teljesen állja meg a helyét: a 3D videochipek olyan látványbeli áttörést hoztak a számítógépes játékok világába, amelyek még a laikusok szemében is kívánatossá tették ezeket a hardvereket. A PhysX chip a tesztek szerint ugyan képes gyorsítani egyes játékok futását, azonban közel sem hozza azt az élményt, amelyet 250 dollár kifizetése után várnak a felhasználók, így a PhysX fél évvel a bemutatkozása után még mindig csak a leggazdagabbak játékszere.

Az Intiát fejlesztő izraeli vállalat jelenleg olyan játékfejlesztőket keres, amelyek hajlandóak programjaikat felkészíteni a gyorsítóchip támogatására, az ehhez szükséges fejlesztői eszközkészletet természetesen az AIseek biztosítja majd. Mindezidáig azonban egyetlen olyan játékról sem hallani, amely együttműködne az Intiával, mint ahogy egyelőre azt sem lehet tudni, vajon mikor jelenik meg a piacon az AI-gyorsító processzor. Hogy sikeres lesz-e az Intia, azt egyelőre nem tudni, ugyanis ahhoz, hogy a fejlesztők elkezdjék támogatni, elengedhetetlenül szükséges, hogy az AI-gyorsító processzor ott legyen a boltok polcain, viszont ha egyetlen játék sem támogatja, illetve a használatuk nem eredményez látványos változást, senki se veszi majd meg őket. Ördögi kör.

Bár az elmúlt években újra látványosan beindult a játékok futását felgyorsító célprocesszorok körül a pezsgés, valószínűbb, hogy a játékfejlesztők ezek helyett továbbra is a gépek központi processzoraira bízzák majd a számításokat. Elsősorban azért, mert így a megfelelő élményhez nem szükséges külön célhardvert vásárolni, másrészt mert a két- és többmagos chipek gyors terjedése eddig sosem látott erőforrást biztosít az alkalmazásoknak. A másik lehetséges irány szerint az egyre erősebb grafikus chipek hamarosan nem csak grafikus feladatokat látnak majd el, hanem akár a fizikai algoritmusokat is futtathatják.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról