Szerző: Bizó Dániel

2006. szeptember 11. 15:43

Hongkongi stílus Magyarországon

Ünnepélyes keretek között ma megnyílt Hong Kong nagyszabású kereskedelmi kiállítása, a Style Hong Kong. A Budapesti Kongresszusi Központban szerdáig tartó rendezvényen több mint 100 vállalat reprezentálja magát, kezdve az elektronikai és informatikai termékektől a ruházaton át a logisztika szolgáltatókig, üzleti kapcsolatok kiépítésének kiépítésének reményében.

[HWSW] Ünnepélyes keretek között ma megnyílt Hong Kong nagyszabású kereskedelmi kiállítása, a Style Hong Kong. A Budapesti Kongresszusi Központban szerdáig tartó rendezvényen több mint 100 vállalat reprezentálja magát, kezdve az elektronikai és informatikai termékektől a ruházaton át a logisztika szolgáltatókig, üzleti kapcsolatok kiépítésének kiépítésének reményében.

A térség legnagyobb gazdasági partnere

A budapesti helyszínt az magyarázza, hogy Hong Kong számára Magyarország a keleti-európai térség legnagyobb gazdasági partnere, így a mára Kínához csatolt városállam hazánkon keresztül igyekszik itteni jelenlétét erősíteni, míg a magyar gazdaság szereplői számára a gigantikus ázsiai piachoz való kaput kínálja. "Az egész kelet-európai térségben Magyarország a hongkongi termékek legnagyobb piaca, mi pedig azon dolgozunk, hogy ez a kapcsolat az elkövetkező években is szoros maradjon" -- mondta el Jeffrey Lam, rendezvényt jegyző Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács (HKTDC) igazgatótanácsának tagja.

A gazdasági kapcsolat nem éppen nevezhető ugyanakkor kiegyensúlyozottnak: a két ország közötti több mint egymilliárd dollár értékű kereskedelemből 992,7 millió dollár értékben hongkongi export érkezett hazánkba (vagyis számunkra import), míg a magyar export mindössze 85,7 millió dollárra rúgott. Elektronikai termékek tavaly 870 millió dollár értékben érkeztek Magyarországra, ezzel hazánk Hong Kong 19. legnagyobb célországának számított, megelőzve például Ausztriát, Dániát vagy Belgiumot.


Ázsia kapuja

A HKTDC szerint a legtöbb hongkongi vállalat nem rendelkezik tapasztalatokkal, kapcsolatokkal a kelet-európai terjeszkedéshez, mely Oroszországot is beleértve az egyik leggyorsabban fejlődő piac a világon, több mint 200 millió lakossal. A hongkongi cégeknek tehát partnerekre is szükségük van. "A mai rendezvény egy nagyszerű kezdet, amit az elkövetkező években tovább szeretnénk folytatni. Hong Kong szeretne szerteágazó kapcsolatokat kiépíteni a régióban" -- tette hozzá Lam.

A magyarok vállalkozó szelleműek és komolyan veszik az üzletet

A hongkongiak számára ez az ismerkedés időszaka, legtöbbjüknnek nincs képük Magyarországról, mondta el egy rövid beszélgetés alkalmával Shirley Ha, a delegáció egyik képviselője, aki az informatikai iparágat reprezentálja, és először jár hazánkban. A hongkongi üzletemberek többnyire az elmúlt időszakban hallhattak Magyarországról, mikor a magyar kormányzat látogatást tett az országba, amiről a helyi lapok tudósítottak, valamint a mostani budapesti rendezvényre való felkészülés jegyében a HKTDC szemináriumot szervezett Hong Kongban a magyar piacról.

Ha asszony szerint "Magyarország számára ez egy nagyszerű lehetőség, hogy Kelet-Európa központjává váljon" Hong Kong számára, valamint hogy belépjen az ázsiai piacra, mivel "Hong Kong a híd Ázsiába". Első benyomásai között megemlítette, hogy szerinte a magyarok vállalkozó szelleműek, és hogy úgy tűnik, komolyan veszik az üzletet.

A kiállítással egyidejűleg magas szintű üzleti küldöttség is érkezik Hongkongból, akik a helyi ipart reprezentálják. Budapestet követően a csoport szeptember 13-án Prágába utazik, ahol 2 napon át üzleti szemináriumokat tart majd, az érdeklő vállalatokkal bemutatkozó tárgyalásokon, gyárlátogatásokon vesz részt, illetve megbeszéléseket tart a kormányzat és az üzleti szféra vezetői személyiségeivel. Közvetlenül a „Style Hong Kong” kiállítás után, szeptember 14. és 19. között egy 13 hongkongi vállalatot képviselő delegáció látogat Moszkvába és Szentpétervárra is az oroszországi üzleti lehetőségek feltérképezése céljából.

A Style Hong Kong kiállításra a szervezők kereskedőket várnak, a rendezvényre a belépés ingyenes. A rendező HKTDC számos szolgáltatással igyekszik megkönnyíteni az üzletemberek közötti kapcsolatteremtést, egyebek mellett tolmácsok és fordítóberendezések segítik a kommunikációt. A kiállításra történő eljutást ingyenes buszjáratok teszik egyszerűbbé, amelyek 11 vidéki nagyvárosból, a fővárosi vasútállomásokról és Budapest központjából indulnak a helyszínre. A gépjárművel érkező látogatók számára benzin kuponokat (25€ értékben Budapesten kívülről, 15€ értékben a főváros területéről érkezőknek) biztosítanak a szervezők, és külön szállodai támogatás vehetnek igénybe azon vidéki szervezetek, akik legalább tízfős vállalati csoporttal érkeznek a kiállításra. További részletek a Style Hong Kong honlapján olvashatóak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról