Szerző: Ady Krisztián

2006. augusztus 31. 15:55

Reklámok az Electronic Arts új játékaiban

[News.com] Az Electronic Arts, a világ egyik legnagyobb játékkiadója bejelentette, hogy megállapodást kötött két játékokra specializálódott reklámügynökséggel, így a vállalat tulajdonképpen belép az online reklámpiacra. A kaliforniai kiadó elsőként a Need for Speed: Carbon játékban fogja alkalmazni ezt a hirdetési formát, mely várhatóan októberben jelenik meg.

[News.com] Az Electronic Arts, a világ egyik legnagyobb játékkiadója bejelentette, hogy megállapodást kötött két játékokra specializálódott reklámügynökséggel, így a vállalat tulajdonképpen belép az online reklámpiacra. A kaliforniai kiadó elsőként a Need for Speed: Carbon játékban fogja alkalmazni ezt a hirdetési formát, mely várhatóan októberben jelenik meg.

A Carbonhoz reklámokat biztosító, a Microsoft által felvásárolt Massive mellett a magánkézben lévő IGA Worldwide lesz a másik reklámügynökség, mely elsőként hirdetéseket biztosít majd az EA játékaihoz, többek között a Battlefield 2142 futurisztikus akciójáték online részéhez is. A Battlefield-sorozat következő része szintén október közepétől jelenik majd meg. A hirdetések az amerikai és európai játékosok számára egyaránt láthatóak lesznek.

A játékokban rendszerint háromféle formában jelenhetnek meg hirdetések: a játék előtt (pl. "NVIDIA -- the way it's meant to be played"), a játékban szereplő termékek révén, illetve a virtuális vilában látható hirdetőtáblákon. A virtuális hirdetőtáblák tartalma dinamikusan változtatható, akár a hirdetők igényeinek megfelelően is, vagyis ezek ugyanolyan, többször eladható hirdetési felületek lesznek, mint a weboldalak bannerhelyei.

reklám

Az amerikai Parks Associates nemrég publikált jelentése szerint a vállalatok 2009-ben már akár több mint 400 millió dollárt is költhetnek a játékokban megjelenő reklámokra. A videojátékok a tévé, a rádió, a sajtó és az internet mellett jelentős médiatényezővé válhatnak, ma már a 18-34 évesek több időt töltenek játékkal mint tévézéssel, ezt a változást pedig a hirdetők is minden bizonnyal követni fogják.

Sok játékos tette már szóvá különféle fórumokon, hogy az utóbbi időben a szoftverekben elszaporodtak a hirdetések. A kritikusok azzal érvelnek, hogy a szoftverfejlesztők és -kiadók jelentős bevételre tesznek szert a hirdetési megállapodások révén, azonban ez egyáltalán nem látszik a játékok árain, amelyek ma már elérik a 15 ezer forintot, konzoljátékok esetében pedig nem ritkán a 18-20 ezer forintot is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról