Szerző: Bodnár Ádám

2006. augusztus 28. 13:51

Megduplázódtak a plazmatévé-eladások a második negyedévben

A DisplaySearch adatai szerint a második negyedévben 95 százalékkal 2,2 millió darabra nőtt a plazmatévék forgalma. Az első negyedévhez képest a növekedés 30 százalékos volt.

[HWSW] A DisplaySearch adatai szerint a második negyedévben 95 százalékkal 2,2 millió darabra nőtt a plazmatévék forgalma. Az első negyedévhez képest a növekedés 30 százalékos volt.

Az árak drámai esése miatt a plazmatévék forgalma csupán 57 százalékkal nőtt egy év alatt. A DisplaySearch szerint a második negyedévben értékesített tévéknek 5 százaléka volt plazmakijelzős, míg az első negyedévben csupán 4 százaléka. Piaci értéket tekintve a plazmák ugyanakkor a teljes tévéforgalom 20 százalékát adták, míg az első negyedévben 18 százalékot.

A DisplaySearch adataiból kiderül, az Egyesült Államok először lett a legnagyobb plazmavásárló, megelőzve egész Európát. Az amerikaiak a nagyképernyős tévéket kedvelik, az 50 hüvelykes plazmatévék 63 százalékát az USA-ban értékesítették, ami elég volt még ahhoz is, hogy az 50-54 hüvelykes projektoros tévék eladásait is megelőzzék a tengerentúl. A forgalom derekát továbbra is a 42 hüvelykes tévék adták, ezen belül pedig már többségbe kerültek a HD felbontású modellek.

A plazmatévék piacán a Panasonic továbbra is toronymagasan piacvezető, a japán cég adta az eladások 28 százalékát. A Panasonic látványosan belehúzott, az első negyedévben a piaci részesedése még csak 21 százalékos volt. A Panasonicot követő négy legnagyobb gyártó (LG, Samsung, Philips, Hitachi) részesedése egyaránt csökkent.

Az LCD-tévék eladásai a második negyedévben a plazmákénál is jobban növekedtek, 135 százalékkal múlták felül a tavalyi második negyedéves szintet és 9,4 millió darabra rúgtak. Az iSuppli piackutató cég előrejelzése szerint csökkenő árak, a növekvő eladások és a hatékonyabb gyártás oda vezetnek, hogy 2009-re már az eladott televíziók 48 százaléka LCD-televízió lesz, miközben a hagyományos katódsugárcsöves tévék csupán a piac 42 százalékát teszik majd ki. Az iSuppli szerint az idén közel 50 millió LCD-tévé eladására van kilátás.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról