Szerző: Bodnár Ádám

2006. augusztus 18. 11:18

Képfelismerő technológiával erősíti az ingyenes Picasa fotóalbumot a Google

A Google felvásárolta a kaliforniai Neven Vision vállalatot, amely fényképek rendszerezésére, keresésre szolgáló online megoldásokat fejleszt. A vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra. A Neven Vision technológiáit a Picasa fotóalbumba integrálják majd. A Neven képfelismerő és -elemző technológiája -- a jövőben -- lehetővé fogja tenni a Picasa felhasználói számára, hogy könnyebben keressenek a fotóik között, akár személyekre, helyszínekre vagy tárgyakra.

[HWSW] A Google felvásárolta a kaliforniai Neven Vision vállalatot, amely fényképek rendszerezésére, keresésre szolgáló online megoldásokat fejleszt. A vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra. A Neven Vision technológiáit a Picasa fotóalbumba integrálják majd. A Neven képfelismerő és -elemző technológiája -- a jövőben -- lehetővé fogja tenni a Picasa felhasználói számára, hogy könnyebben keressenek a fotóik között, akár személyekre, helyszínekre vagy tárgyakra.

A felvásárlást Adrian Graham, a Picasa termékmenedzsere is megerősítette a blogjában, hozzátéve, hogy a Neven Vision technológiái azt célozzák, miként lehet a lehető legtöbb információt kinyerni a fotókból. "Egyszerűen eldönthető, egy képen látható-e egy bizonyos személy vagy sem, de egy napon akár emberek, helyek vagy tárgyak felismerése sem lesz lehetetlen. Ez a technológia nagyon le fogja egyszerűsíteni a képek rendezését" -- írta Graham.

A Neven Visionnél is megerősítették a felvásárlással kapcsolatos hírt, azonban részleteket nem árultak el. A cég jelenleg mobil eszközök számára fejleszt kép- és arcfelismerő megoldásokat többek között e-kereskedelmi, keresési, és biztonsági célokra. A cég egyik megoldása például lehetővé teszi a mobiltulajdonosok számára, hogy egy plakátot lefényképezve és a képet MMS-ben elküldve további információkat kapjanak a plakáton található termékről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról