Szerző: Ady Krisztián

2006. augusztus 2. 10:35

A Kingston adta el a legtöbb memóriamodult az első negyedévben

[Xbit labs] A DRAMeXchange első negyedéves adatai alapján jelentős piaci részesedést, 19,5 százalékot elérve a Kingston adta el a legtöbb memóriamodult 2006 első három hónapjában, több mint háromszoros bevételt regisztrálva a második helyezetthez képest. A memóriamodulok piaca 12 százalékkal növekedett 2005 hasonló időszakához viszonyítva.

[Xbit labs] A DRAMeXchange első negyedéves adatai alapján jelentős piaci részesedést, 19,5 százalékot elérve a Kingston adta el a legtöbb memóriamodult 2006 első három hónapjában, több mint háromszoros bevételt regisztrálva a második helyezetthez képest. A memóriamodulok piaca 12 százalékkal növekedett 2005 hasonló időszakához viszonyítva.

A toplista első 20 helyén csupán egy-egy kínai és japán gyártó tudott helyet szerezni, de tajvani illetőségű gyártóból is csupán 8 található rajta -- a toplistás gyártók fele Egyesült Államokbeli. Az első helyet a Kingston szerezte meg 497,2 millió dolláros bevétellel, míg a második A-Data csupán 6,1 százalékot tudhat magáénak 156,3 millió dolláros bevétel mellett. A harmadik helyen az amerikai SMart Modular Technologies áll 151 millió dollárral.

A DRAMeXchange adatai szerint a globális piac 4,92 milliárd dollárt tett ki 2006 első negyedévében, melyből 2,55 milliárd dollárnyi a kiskereskedelmi piacon folyt be. Ennek az összegnek 75 százaléka a saját márkás memóriamodulok értékesítéséből adódott. A memóriamodulok szállítási helyét tekintve Tajvan 23 százaléknyi, míg az Egyesült Államok 46,9 százaléknyi memóriamodult szállított le vásárlók számára.

A piackutató vállalat becslése szerint a globális piac növekedése lassulni fog az előző két év lendületéhez képest, és 2006 egészét tekintve csupán 47,8 százalékos lehet. A DRAM-lapkák árának csökkenését is számítva a vállalatok éves szinten csupán 12 százalékos bevételnövekedésre számíthatnak a DRAMeXchange kimutatásai szerint, éppen annyira, mint amennyit most az első negyedév során átlagosan elértek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról