Szerző: Bizó Dániel

2006. június 27. 16:28

Elektronikus fizetési rendszer elindítására készül a Google

[The Wall Street Journal/HWSW] Igaznak bizonyultak azok a pletykák és találgatások, amelyek a Google online kereskedelmi ambícióira irányultak. A Wall Street Journal (WSJ) értesülései szerint a Google a PayPalhoz hasonló online elektronikus rendszer bevezetésére készül, amelyet integrál saját szolgáltatásaihoz.

[The Wall Street Journal/HWSW] Igaznak bizonyultak azok a pletykák és találgatások, amelyek a Google online kereskedelmi ambícióira irányultak. A Wall Street Journal (WSJ) értesülései szerint a Google a PayPalhoz hasonló online elektronikus rendszer bevezetésére készül, amelyet integrál saját szolgáltatásaihoz.

Még több keresési bevétel

A PayPal az eBay tulajdonában áll, és kifejezetten azzal a céllal jött létre, hogy megkönnyítse az internetes kereskedelmet, megtámogatva az eBay aukciós üzletének működését. A PayPal révén a vevőnek nem kell érzékeny banki adatait az eladó számára kiadni, az eladónak pedig nincs szüksége költséges terminálok kiépítésére és üzemeltetésére. A fizetések ráadásul valós időben történnek nemzetközi szinten is, és a tranzakciós díjak a banki jutalékok töredékét teszik ki. Mindemellett a rendszerrel hamar lehet intézni vitás eseteket, mivel minden műveletnek nyoma van, így viszonylagos biztonságot is ad.

A WSJ értesülései szerint a Google GBuy nevű elektronikus fizetési rendszere valamikor ezen a héten indul útjára, hogy teret nyerjen a mára 100 millió ügyféllel rendelkező PayPallal szemben. A Google tervei szerint utólagos visszatérítésekkel vonzaná magához az embereket, míg az eladói oldalon az AdSense és AdWord hirdetési rendszerekben résztvevők kapnak kedvezményt a tranzakciós díjakból, akár teljesen ingyenesen férve hozzá a korszerű fizetési hálózathoz.

Az új szolgáltatás integrálódni fog a Google keresőszolgáltatásába, így ha egyes kulcsszavak termékekhez kötődnek, akkor a találatok mellett megjelenő szöveges hirdetéseknél feltüntetésre kerül, hogy GBuyon keresztül megvásárolhatjuk-e a terméket a reklámozótól. A Google így nemcsak új bevételi forrásra tehet szert, hanem jelenlegi alaptevékenységének eredményességét serkentheti a keresésenkénti bevétel fokozásával. Érdekességképpen a GBuy listaáron 2,2 százalék jutalékot és 30 cent tranzakciós díjat számít fel ügyletenként, szemben a PayPal 1,9 százalékos és 30 centes ajánlatával.

Szinergia

A GBuy katalizátorként hathat a Google Base nevű szolgáltatására is. A Base (a GBase név már foglalt) ingyenes lehetőséget nyújt bárki számára, hogy gyakorlatilag bármilyen területen hirdetést, vagy csak egyszerűen egy bejegyzést töltsön fel, kezdve a különféle eseményektől a recepteken, állásokon át az eladásra kínált termékekig. A bejegyzésekhez címkék rendelhetőek, hogy mások könnyebben rátaláljanak, beállítható érvényességi idejük, vagy amennyiben releváns, a fizetés módja, és a termék, szolgáltatás vagy állás földrajzi elhelyezkedése. Utóbbi adatok természetesen a Google Earth virtuális földgömbön is megtekinthetők.

A Google Base lehetőséget kínál tömeges feltöltésre is, így akár kereskedők is kényelmesen használhatják. A rendszerbe kerülő bejegyzések ugyanakkor nem egy elszigetelt adatbázist képeznek, a Google webes keresője, sőt az online boltok árukészletében kutakodó Froogle is leindexeli azokat, és megfelelő relevancia esetén így ezen szolgáltatásokban is találatként jelennek meg.

Természetesen a Base is segíthet majd a GBuyon, mivel egyszerű, kényelmes módját kínálja az eladásnak. Google ehhez hasonló erőfeszítésekkel bár egy ideje próbálkozik, hogy differenciálja üzleti tevékenységeit, és csökkentse függését a keresésből származó bevételekből, eleddig valós pénzügyi eredménye nem mutatkozott.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról