Szerző: Ady Krisztián

2006. május 15. 15:44

Hajszálnyit erősödött a Firefox webböngésző piaci részesedése

[Neowin] A OneStat dán webelemző cég legfrissebb adatai szerint tovább csökkent az Internet Explorer globális részesedése a böngészők piacán, a Firefox pedig hasonló arányban erősödött. Az Internet Explorer januárhoz képest 0,65 százalékos csökkenéssel 85,17 százalékos részesedéssel rendelkezett május elején, míg a Firefox 0,56 százalékos erősödéssel 11,79 százalékon áll jelenleg.

[Neowin] A OneStat dán webelemző cég legfrissebb adatai szerint tovább csökkent az Internet Explorer globális részesedése a böngészők piacán, a Firefox pedig hasonló arányban erősödött. Az Internet Explorer januárhoz képest 0,65 százalékos csökkenéssel 85,17 százalékos részesedéssel rendelkezett május elején, míg a Firefox 0,56 százalékos erősödéssel 11,79 százalékon áll jelenleg.

Az Egyesült Államokban alacsonyabb az Internet Explorer aránya a globális értéknél, ott csupán az internetezők 82,47 százaléka használja ezt a böngészőt a webes tartalmak megtekintésére. A Firefox részesedése 12,82 százalék -- szinte változatlanul -- a tengerentúli tortából. A harmadik legnépszerűbb böngésző az Egyesült Államokban az Apple Mac OS X operációs rendszeren futó Safari, melyet az Opera és a Netscape követ. A Safari és az Opera globálisan is növelte népszerűségét, azonban a világ más tájain közel sem annyira kedveltek ezek a szoftverek, mint az Egyesült Államokban.

Lapunk látogatóinak körében is az Internet Explorer a legnépszerűbb böngésző, azonban a szoftver részaránya jóval alacsonyabb a globális értéknél, csupán 57 százalék körüli, a Mozilla-motoros böngészők pedig messze népszerűbbek az átlagnál, a Netscape-et, Mozillát, Firefoxot, Flockot és még ki tudja mi mindent az olvasóink 27,8 százaléka használ. A Mozilla-alapú böngészők derekát nyilván a Firefox adja. A bronzérmet az Opera érdemelte ki, különféle változatait látogatóink közel 9 százaléka részesíti előnyben. Az Apple böngészőjét ugyanakkor csak az olvasóink kevesebb mint 0,1 százaléka használja, népszerűségben még a mobil böngészők (pl. Blazer, Pocket Internet Explorer) is megelőzik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról