Szerző: Bizó Dániel

2006. április 19. 15:38

Erősen teljesített a Yahoo!

[The Wall Street Journal] Kedvezően értékelte a piac a Yahoo! gyorsjelentését, miután a vállalat közölte, első negyedéves forgalma több mint 34 százalékkal emelkedett az előző évihez képest, és meghaladta a negyedik negyedéves bevételt is. A tőzsdén kívüli kereskedésben a vállalat papírjai 6,1 százalékot erősödtek. A pozitív reakció talán betudható annak is, hogy a negyedik negyedéves eredményekkel még csalódást okozott a vállalat.

[The Wall Street Journal] Kedvezően értékelte a piac a Yahoo! gyorsjelentését, miután a vállalat közölte, első negyedéves forgalma több mint 34 százalékkal emelkedett az előző évihez képest, és meghaladta a negyedik negyedéves bevételt is. A tőzsdén kívüli kereskedésben a vállalat papírjai 6,1 százalékot erősödtek. A pozitív reakció talán betudható annak is, hogy a negyedik negyedéves eredményekkel még csalódást okozott a vállalat.

A nettó eredmény ugyan csökkent, ez azonban a számvitelben végrehajtott módosítások eredménye, nem pedig a valós teljesítmény okozta változás. A részvényopciók kezelésével kapcsolatos változásokat kiszűrve a Yahoo! közel 18,5 százalékkal növelte nyereségét az egy évvel korábbi profithoz képest, amely így 231 millió dollárt tett ki.

Ezt a cég 1,57 milliárd dolláros forgalommal érte el, amelyből 460 millió dollárnyi a hirdetési hálózat partnereit illet. A vállalat továbbra is fenntartja az év egészére kitűzött 4,6-4,85 milliárd dolláros bevételi előrejelzést, amely nem tartalmazza a partnerek számára kifizetett díjakat. A hirdetésekből származó és kereséssel kapcsolatos bevételek a vállalat forgalmának 88 százalékát teszik.

Terry Semel elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a Yahoo! a jövőben olyan fejlesztéseket végez el, amelyektől azt reméli, látogatónként több bevételt tud generálni. Ennek az erőfeszítésnek egyik központ elemeként a cég megújítja a keresési hirdetések megjelenítésének rendszerét, többek között azáltal, hogy nem csak a hirdető által fizetett összeg fogja eldönteni, hogy mely hirdetések és milyen sorrendben jelennek meg adott kereséssel kapcsolatban, hanem a motor a hirdetés és a keresés közötti relevanciát is értékelni fogja. Semel elmondása alapján a grafikus bannerek is rendkívül jól teljesítenek.

Semel szerint az internet megatrendje, a közösségivé válás kedvez a Yahoo! számára, amely ilyen irányú szolgáltatásokkal és multimédiás tartalommal igyekszik kielégíteni ezt az igényt, így többek között lehetővé téve a felhasználók által előállított videók publikálását is, hasonlóan például a YouTube.com oldalhoz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról