Szerző: Ady Krisztián

2006. április 4. 16:07

Lakossági telefonszolgáltatást indított a PanTel

Megtette azt a lépést az egyik legismertebb hazai alternatív távközlési szolgáltató, a PanTel, melyet már jóideje vártak tőle: egyéni előfizetők számára is elindította hangalapú szolgáltatásait. A HTTC (Hungarian Telephone and Cable Corporation) csoport érdekeltségi körébe tartozó szolgáltató a Hungarotel Hívogató csomagjait alakította át és karcsúsította a percdíjak kapcsán, illetve kínálja április 1-től a lakossági ügyfelek részére.

[HWSW] Megtette azt a lépést az egyik legismertebb hazai alternatív távközlési szolgáltató, a PanTel, melyet már jóideje vártak tőle: egyéni előfizetők számára is elindította hangalapú szolgáltatásait. A HTTC (Hungarian Telephone and Cable Corporation) csoport érdekeltségi körébe tartozó szolgáltató a Hungarotel 'Hívogató' csomagjait alakította át és karcsúsította a percdíjak kapcsán, illetve kínálja április 1-től a lakossági ügyfelek részére.

Másodperc alapon

A PanTel márkaneve alatt értékesített PanTel 1588 és PanTel Standard csomagok közül előbbi a 'hagyományos', a csomag nevében is megtalálható előválasztó szám előzetes hívását megkövetelő csomag, míg utóbbinál az összes hívás automatikusan a PanTel díjaival kerül kiszámlázásra. A csomagok mind másodperc alapon számlázódnak -- azok forintokban mérhető előnyével együtt, hiszen kevesen telefonálnak pontosan percnyi időtartamot --, illetve nincs sem előfizetési, sem kapcsolási díj.

Sikeres év
A HTCC 2005. első negyedévében vásárolta fel a PanTel-t és PanTel Technocom Kft-t. Ennek köszönhetően a 2005-ös évben a csoport telefonszolgáltatásból származó nettó árbevételének összege 83 százalékos emelkedéssel 110,2 millió dollárra emelkedett. Az egyéb üzemi árbevételek -- ide tartozik a bérelt vonali-, ADSL- és VPN-szolgáltatás valamint a cégcsoport egyéb szolgáltatásaiból származó bevételek -- 491 százalékkal 48,5 millió dollárra nőttek a 2004-es év adataihoz képest. A PanTel-t önállóan vizsgálva is pozitív eredményt kaphatunk, 2004-hez képest 20 százalékos EBITDA (adózás, kamatfizetés és értékcsökkenés előtti profit) növekedésről számolhattak be.
Az új Pantel Fix és Fix Plusz csomag havidíj ellenében nyújt ingyenes belföldi vezetékes telefonhívásokat -- a hívás 60. percéig, illetve havi 100 óra erejéig --, előbbi csupán a kedvezményes időszakban, míg az utóbbi bármikor. A kapcsolási díj nulla forint, a fizetős hívásokat pedig ezeknél a csomagoknál is másodperc alapon számlázzák. A PanTel Fix díjcsomag ára 1190 forint, a Fix Plusz pedig 2300 forintért fizethető elő. Az alternatív szolgáltató az április 30-ig leszerződő ügyfeleknek az első két hónapban 50 százalékos árkedvezményt nyújt a havidíjból. A lakossági csomagokhoz automatikusan tartozik a PanTel nyílt internet szolgáltatás is, mely nappal bruttó 5,86 Ft/perces, kedvezményes időszakban pedig 3,12 forint/perces tartifával hívható.

IPTV a jövő

A PanTel rövidtávú terveiben a kábeltelevíziós szolgáltatók számára biztosított kábeltelefon szolgáltatás elindítása éppúgy megtalálható, mint az IPTV szolgáltatás bevezetése. A PanHome kábeltelefon szolgáltatás műszaki, jogi és marketing hátterét teljes egészében a PanTel biztosítja a partnercégek számára. A vállalat első partnere a PR Telecom ZRt. lett, mely jelenleg magyarország nyolc megyéjében nyújt kábeltelevízió, kábeltelefon, illetve kábelinternet szolgáltatásokat. A PR Telecom mintegy 55 ezer ügyféllel rendelkezik.

A PanTel 2006-ban tervezi elindítani IP-televíziós szolgáltatását, mellyel a vállalat igazi triple-play szolgáltatási csomagot nyújthat majd a lakosságnak: a telefonvonalon keresztül internet, hangalapú kommunikáció és digitális televíziós szolgáltatás is elérhető lesz. Az ADSL2 alapokra helyezett szolgáltatáshoz legalább 10 megabit/s-os letöltési sebességet kell majd biztosítani a szolgáltató szerint, mely az ADSL2 technológia segítségével az ADSL-előfizetők jelentős részénél biztosítható lesz. A PanTel IPTV szolgáltatását nem csak a Hungarotel szolgáltatási területén élők vehetik majd igénybe, hanem bárki az országban, ahol adottak lesznek a műszaki feltételek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról