Szerző: Bodnár Ádám

2006. március 28. 12:12

A vállalatoknál az e-mail a legfontosabb mobil alkalmazás

A e-mailekhez való hozzáférés biztosítása áll az első helyen a mobil munkatársakat alkalmazó cégek feladatlistáján -- derül ki az IDC által közel-keleti és kelet-közép-európai vállalatok körében végzett legújabb felméréséből.

[HWSW] A e-mailekhez való hozzáférés biztosítása áll az első helyen a mobil munkatársakat alkalmazó cégek feladatlistáján -- derül ki az IDC által közel-keleti és kelet-közép-európai vállalatok körében végzett legújabb felméréséből.

Praktikus eszközökre van igény

Az asztali gépes alkalmazások mobil és távoli elérése és az internethozzáférés szintén előkelő helyen szerepelt a listán, a komplex nagyvállalati alkalmazások mobilizálása viszont csak másodlagos fontosságú. "Hiába keltenek a cégek akkora hírverést a videokonferencia szolgáltatások és a mobil fizetés körül, a felhasználók között mindig is a praktikus mindennapi eszközök iránt volt és lesz a legnagyobb kereslet" -- magyarázza Mohsen Malaki, az IDC CEMA telekommunikációs és tanácsadási tevékenységért felelős vezető programmenedzsere.

Céges mobil
A régióban hazánkban a legmagasabb a vállalati mobiltelefonok aránya, a különféle mobilkommunikációs szolgáltatások használata azonban a többi országhoz képest alacsony. Ezzel szemben regionális összehasonlításban a hazai cégvezetők, menedzserek körében a legnagyobb a mobil e-mail és egyéb vállalati mobil alkalmazások népszerűsége.
Az IDC felmérése szerint a kelet-közép-európai és közel-keleti nagyvállalatok több mint 80 százaléka foglalkoztat bizonyos mértékben mobil dolgozókat, ám a magas szinten mobilizált munkaerő aránya mindkét régióban elég alacsony, 15-20 százalék között alakul. "Bár a nagy- és óriásvállalatok nagyobb arányban rendelkeznek magas szinten mobilizált dolgozókkal, minél kisebb egy szervezet, annál mobilabb a munkaerő" -- mondta John Gole, az IDC CEMA telekommunikációs programmenedzsere.

Az átlagos kisvállalatoknál több a mobil eszköz és előfizetés a dolgozók körében, ezek a cégek elsősorban az e-mail mobilizálására összpontosítanak. A nagyobb cégek több alkalmazottjuk számára teremtették már meg az e-mail távoli elérésének lehetőségét és vagy jelenleg próbálják a dolgozók még szélesebb körére kiterjeszteni a mobil e-mailt, vagy más céges alkalmazások -- például az ügyfélkapcsolat vagy a vállalatirányítás -- mobilizálására készülnek.

A mobilszolgáltatók helyzeti előnyben vannak

A nem levelezési jellegű, többi vállalati alkalmazás mobilizálása terén ország, cégméret és ágazat szerint változnak az ideális szállító ismérvei. A kelet-közép-európai régióban a cégek a mobilszolgáltatókat tekintik a mobil megoldások elsődleges szállítójának, bár csupán csekély előnnyel rendelkeznek a többi szállítóhoz képest a nagyvállalati mobil megoldások értékláncában.

"A kelet-közép-európai szolgáltatók kiváló 'upsell' lehetőségekkel rendelkeznek a nagyvállalatok körében, így ők az elsődleges kapcsolattartók az ügyfelek felé, amikor a mobil értéklánc többi szereplőjével, a szoftverszállítókkal és az IT-szolgáltatókkal karöltve nyújtják az igényelt megoldásokat. Rajtuk kívül az informatikai szolgáltatócégeket és a nagyvállalati alkalmazások fejlesztőit is gyakran említették a válaszadók a mobil megoldások elsődleges szállítójaként" -- mondta Malaki. A szoftverszállítók, mint nem-email jellegű vállalati alkalmazások mobilizálásához preferált partner iránti bizalom Magyarországon a legmagasabb.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról