Szerző: Bodnár Ádám

2006. március 27. 11:34

Egyre népszerűbbek a mobiltelefonos banki szolgáltatások

A tavalyi harmadik negyedév végén 907 ezer lakossági és közel 85 ezer vállalati ügyfél rendelkezett mobilbanki szolgáltatások -- SMS értesítések és aktív szolgáltatások -- igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél -- derül ki a GKI, a T-Mobile és a Sun Microsystems által jegyzett felmérésől.

[HWSW] A tavalyi harmadik negyedév végén 907 ezer lakossági és közel 85 ezer vállalati ügyfél rendelkezett mobilbanki szolgáltatások -- SMS értesítések és aktív szolgáltatások -- igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél -- derül ki a GKI, a T-Mobile és a Sun Microsystems által jegyzett felmérésől.

Egy év alatt a mobilbankot használó lakossági ügyfelek száma 16 százalékkal, a vállalati ügyfelek száma pedig 38 százalékkal nőtt. A mobiltelefon-előfizetéssel rendelkezők egytizede rendelkezett mobilbanki szerződéssel. A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 16,9 százalék volt a harmadik negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 12,5 százaléka használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére. A GKI előrejelzése alapján a lakossági mobilbanking ügyfelek száma 2006 első félévének végére megközelítheti az 1,1 milliós darabszámot.

Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. Az úgynevezett webkártyák segítségével kiküszöbölhetők a visszaélések, ugyanis a vevő egyedi, semmi másra nem használható kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán.

A tavalyi harmadik negyedév végén Magyarországon mintegy 60 ezer webkártya volt használatban, ez 10 százalékkal több mint egy negyedévvel korábban és 73 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A webkártyák száma folyamatosan emelkedik, de számuk még így is alacsony akár a lakosság számához, akár a bankkártyákéhoz viszonyítva.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról