Szerző: Bodnár Ádám

2006. február 24. 11:45

LCD-tévét dob piacra az Albacomp

Kedvező árú LCD-tévével jelenik meg a hazai piacon az Albacomp. A vállalat kínálatában kezdetben egy 32 hüvelykes képátlójú modell lesz kapható, de Papp István kereskedelmi- és marketing-igazgató ígérete szerint a foci VB idejére további három változat (23, 27, 37) is a boltokba kerül. A világszerte nézett sportesemény rendszerint megdobja a tévéeladásokat, erre épít az Albacomp is.

[HWSW] Kedvező árú LCD-tévével jelenik meg a hazai piacon az Albacomp. A vállalat kínálatában kezdetben egy 32 hüvelykes képátlójú modell lesz kapható, de Papp István kereskedelmi- és marketing-igazgató ígérete szerint a foci VB idejére további három változat (23", 27", 37") is a boltokba kerül. A világszerte nézett sportesemény rendszerint megdobja a tévéeladásokat, erre épít az Albacomp is.

A DisplaySearch előrejelzése szerint az idén világszerte mintegy 40 millió LCD-tévé találhat gazdára, az Albacomp becslése szerint ebből Magyarországra mintegy 60 ezer juthat. A fehérvári cég célja, hogy az idei évben legalább 2-3 ezer LCD-tévét értékesítsen és ezzel 5 százalékos piaci részesedést szerezzen. Ennek érdekében a most bemutatott 32" modell kiváló paraméterei (1366x768 pixeles felbontás, 8 ms utánvilágítási idő, 1000:1 kontrasztarány, 176 fokos látószög) ellenére mindössze 249 ezer forintos bruttó fogyasztói áron lesz kapható, Papp István szerint ez mintegy 20 százalékkal alacsonyabb a hasonló képességű versenytárs termékek áránál.

Laufer Tamás, az Albacomp Rt. vezérigazgatója elmondta, az LCD-tévék értékesítésétől a vállalat idén 500 millió forintos bevételt vár. Tavaly az Albacomp Csoport 17,5 milliárd forintos, az Albacomp pedig 14,5 milliárd forintos árbevételt könyvelhetett el, ezek az adatok nagyjából változatlanok a 2004-es mutatókhoz képest. Az átszervezéseknek köszönhetően ugyanakkor nőtt a hatékonyság, a fehérvári vállalat változatlan létszámmal 370 millió forintos üzemi eredményt ért el, ami a megelőző évhez képest 10 százalékos növekedést jelent.

Az Albacomp PC-eladásai csökkenő tendenciát mutatnak. 2004-ben a vállalat itthon több mint 22 ezer, külföldön pedig 11 ezer számítógépek értékesített, tavaly viszont csupán 7500 számítógépet adott el külföldön, Magyarországon pedig kevesebb mint 20 ezret, azonban ebben több mint 9 ezer notebook volt. Az idei évben a noteszgépek további térnyerését várja Laufer, szerinte a piaci növekedés mind a vállalati, mind a fogyasztói szektorban meg fogja közelíteni az 50 százalékot. Az IDC adatai szerint az Albacomp mintegy 7-8 százalékos részesedéssel rendelkezik a hazai PC-piacon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról