Szerző: Bodnár Ádám

2006. február 21. 15:08

Boldog születésnapot, Zelda!

[Joystiq] Ma ünnepli huszadik születésnapját Zelda hercegnő, aki megalapozta a konzolos szerepjátékok hagyományait. A Zelda-sorozat első darabja, a Legend of Zelda 1986. február 21-én jelent meg Japánban a Famicom (Nintendo Entertainment System) konzolra és az évek során világszerte több mint 6,5 millió példányban kelt el. A Zelda-sorozat azóta már kilenc epizódot ért meg, a tizedik megjelenése áprilisra várható, természetesen már nem NES, hanem GameCube konzolra.

[Joystiq] Ma ünnepli huszadik születésnapját Zelda hercegnő, aki megalapozta a konzolos szerepjátékok hagyományait. A Zelda-sorozat első darabja, a Legend of Zelda 1986. február 21-én jelent meg Japánban a Famicom (Nintendo Entertainment System) konzolra és az évek során világszerte több mint 6,5 millió példányban kelt el. A Zelda-sorozat azóta már kilenc epizódot ért meg, a tizedik megjelenése áprilisra várható, természetesen már nem NES, hanem GameCube konzolra.

Zelda szülőatyja az a Shigeru Miyamoto, akinek Mariót is köszönhetjük, a játékot állítólag Miyamoto gyerekkorai kalandjai ihlették. A Zelda-játékok főhőse egy Link nevű teremtmény, akinek az első részben ki kell szabadítania Zelda hercegnőt a gonosz Ganon fogságából, és ehhez nyolc varázslatos tárgyat kell összegyűjtenie. Akkoriban a játékmenet teljesen újszerű volt, ma már viszont tudjuk, hogy a Legend of Zelda nem más mint egy szerepjáték, amely kaland- és akció-elemeket és rejtvényeket is tartalmaz.

A Legend of Zelda nem csak a játékmenetben hozott újításokat, hanem technikai kivitelezésében is. Az egyik leglátványosabb újítás az volt, hogy a játékot tartalmazó memória cartridge-en egy akkumulátort és egy RAM-ot is elhelyeztek, így a felhasználó kalandja során akármikor elmenthette a játékállást. Korábban a hasonló játékokban a mentést úgy oldották meg, hogy bizonyos szintek teljesítése után a felhasználó kapott egy jelszót, amelyet beírva a legutoljára bejárt szintről folytathatta kalandjait.


A Legend of Zelda mai szemmel kezdetleges grafikája

Az eredeti Zelda-játékot 1999-ben a rajongók átírták PC-re, később a Nintendo kiadta GameCube konzolra, majd Game Boy Advance-ra is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról