Szerző: Bodnár Ádám

2006. január 26. 10:42

Tavaly közel 65 százalékkal nőtt a hazai ADSL-vonalak száma

Az elmúlt évben a vezetékes vonalszám enyhe csökkenése mellett jelentősen nőtt a szélessávú internet-hozzáférések számát jelző xDSL vonalszám -- közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szerdán.

[HWSW] Az elmúlt évben a vezetékes vonalszám enyhe csökkenése mellett jelentősen nőtt a szélessávú internet-hozzáférések számát jelző xDSL vonalszám -- közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szerdán.

Az NHH adatai szerint 2005 januárjában Magyarországon 250 ezer xDSL hozzáférés volt, decemberre ez az érték 412 ezer fölé nőtt. A szolgáltatók karácsonyi akcióinak köszönetően csak decemberben több mint 45 ezerrel nőtt az ADSL-kapcsolatok száma. Az év végén az összes bekapcsolt vezetékes fővonal 12,3 százalékán volt szélessávú internet-hozzáférés, míg 2005 januárjában ez az érték csak 7 százalékos volt.

A bekapcsolt fővonalak és a szélessávú hozzáférések aránya azonban azért is változott ilyen látványosan, mert 2005-ben összesen 208 ezerrel csökkent a fővonalak száma. Az év végén Magyarországon 3,356 millió bekapcsolt vezetékes fővonal volt, 18 ezerrel kevesebb, mint egy hónappal korábban és 208 ezerrel kevesebb mint 2004 végén. A 100 lakosra jutó fővonalszám 2004 decemberében még 35,3 volt, ez a tavalyi év végére 33,29-re csökkent.

Decemberben az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama a novemberi 202,4 percről 200,7 percre csökkent. Az elmúlt évek adatai alapján megállapítható, hogy a mutató folyamatosan csökken, míg a hívások átlagos hossza enyhén emelkedik. 2005 decemberében az átlagos híváshossz 3,29 perc volt hívásonként, míg novemberben 3,22 perc.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról