Szerző: Bodnár Ádám

2006. január 23. 09:28

Ismét a Google a legbefolyásosabb márkanév

[News.com/HWSW] 2005-ben ismét a Google lett a világ legbefolyásosabb márkaneve, visszaszerezve a trónt az Apple-től -- derül ki a brandchannel.com felméréséből, amely 2528 reklámszakember és diák megkérdezésével készült. A brandchannel.com arra a kérdésre kereste a választ, hogy mely márkanév volt a legnagyobb hatással az életünkre 2005-ben.

[News.com/HWSW] 2005-ben ismét a Google lett a világ legbefolyásosabb márkaneve, visszaszerezve a trónt az Apple-től -- derül ki a brandchannel.com felméréséből, amely 2528 reklámszakember és diák megkérdezésével készült. A brandchannel.com arra a kérdésre kereste a választ, hogy mely márkanév volt a legnagyobb hatással az életünkre 2005-ben.

A Google 2003-ban már végzett a lista élén, 2004-ben azonban át kellett engednie a vezető pozíciót az Apple-nek, amely 2001-ben már szintén volt első. A 2005-ös lista harmadik helyén egy újonc található, az eBay által felvásárolt Skype internet-telefon szolgáltató. A válaszadók láthatóan előnyben részesítették a technológiai cégeket, a globális tizes listán szereplő vállalatok közül egyedül a negyedik helyen álló Starbucks kávézó-lánc és az ötödik IKEA nem köthető a digitális világhoz. A hatodik helyet a világ vezető mobiltelefon-gyártója, a Nokia szerezte meg, megelőzve a Yahoot, a Firefoxot, az eBayt és a Sonyt.

Természetesen az eredmények régiónként eltérőek, Ázsiában például a Sony lett az első, megelőzve a Toyotát, a Samsungot és az LG-t. Európában a Nokia bizonyult a legbefolyásosabb márkanévnek az Ikea, a Skype, a Zara és a BMW előtt. Észak-Amerikában a lista élén az Apple végzett és olyan nevek is megtalálhatók a rangsorban, mint a talkshowjáról ismert Opray Winfrey, vagy a hétszeres Tour de France-győztes profi kerékpáros, Lance Armstrong. Dél-Amerikára a Corona sörmárka volt a legnagyobb hatással -- derül ki a brandchannel.com felméréséből.

A rangsor nem veszi figyelembe az egyes márkanevek értékeit, illetve azt sem, hogy a márkanevek tulajdonosai pozitív vagy negatív hatással voltak-e 2005-ben a világra, így az listán előkelőbb helyezés nem feltétlenül jelent nagyobb dicsőséget.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról