Szerző: Bodnár Ádám

2006. január 20. 11:04

Továbbra is a RAZR sikere húzza a Motorola eredményeit

[WSJ/HWSW] A mobiltelefonjai iránti erős keresletnek köszönhetően remek negyedévet zárt a Motorola, a vállalat emellett erős első negyedéves előrejelzést tett közzé. Az eredmények megfeleltek az elemzői várakozásoknak.

[WSJ/HWSW] A mobiltelefonjai iránti erős keresletnek köszönhetően remek negyedévet zárt a Motorola, a vállalat emellett erős első negyedéves előrejelzést tett közzé. Az eredmények megfeleltek az elemzői várakozásoknak.

Meggyőző számok

A negyedik negyedévben az amerikai mobiltelefon-gyártó 10,43 milliárd dolláros forgalmat ért el, szemben a megelővő év azonos időszakában elkönyvelt 8,84 milliárd dollárral. A nettó eredmény 647 millió dollárról, részvényenként 26 centről 1,2 milliárd dollárra, részvényenként 47 centre emelkedett. A török Telsim mobilszolgáltatótól befolyó közel félmilliárd dolláros kintlevőség részvényenként 13 centtel növelte a Motorola profitját.

A teljes évet a társaság 36,84 milliárdos bevétel mellett 4,58 milliárdos profittal zárta. A megelőző évben a Motorola 31,32 milliárd dollár forgalmat és 1,53 milliárd dollár nyereséget könyvelt el.

Még mindig a RAZR a sláger

A Motorola mobiltelefonokért felelős részlege rendkívül jól teljesített, szinte már említeni sem kell hogy a RAZR készülékek mennyire jól fogytak. A szupervékony készülékeknek köszönhetően a cég látványosan növelte eladásait. A negyedik negyedév során a Motorola 44,7 millió mobiltelefont értékesített, egy évvel korábban még csupán 31,8 milliót. 2005-ben a cég 40 százalékkal 146 millióra növelte mobil-eladásait.

Ed Zander elnök-vezérigazgató a negyedéves eredmények kapcsán elmondta, a Motorola képtelen volt kielégíteni a készülékei iránti keresletet az ünnepi szezonban, azonban a szállításokkal kapcsolatos problémákat azóta megoldották és nem várható hogy ismét felmerüljenek. A Motoroa saját becslése szerint a mobiltelefonok világpiacán immár 19 százalékos részesedéssel rendelkezik, ami éves szinten 3 százalékpontos javulást jelent.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról