Szerző: Bodnár Ádám

2006. január 10. 13:08

Az Apple Safari a böngészők versenyének bronzérmese

A NetApplications nyilvánosságra hozta a böngészőpiacról szóló decemberi jelentését, amely a Mozilla Firefox, és meglepő módon az Apple Safari előretörését mutatja. Megdöbbentő ugyanakkor, hogy a felhasználók egyre inkább elpártolnak az Operától annak ellenére, hogy a népszerű böngésző szeptember végén fizetősből ingyenessé és reklámmentessé vált. A NetApplications világszerte mintegy 40 ezer weboldal látogatóinak adatai alapján készíti el elemzését.

[HWSW] A NetApplications nyilvánosságra hozta a böngészőpiacról szóló decemberi jelentését, amely a Mozilla Firefox, és meglepő módon az Apple Safari előretörését mutatja. Megdöbbentő ugyanakkor, hogy a felhasználók egyre inkább elpártolnak az Operától annak ellenére, hogy a népszerű böngésző szeptember végén fizetősből ingyenessé és reklámmentessé vált. A NetApplications világszerte mintegy 40 ezer weboldal látogatóinak adatai alapján készíti el elemzését.

A piacot természetesen továbbra is az Internet Explorer uralja, a NetAppications adatai szerint a felhasználók 85,5 százaléka a Microsoft Windowsba csomagolt böngészőt használja. A második legnépszerűbb versenyző a nyílt forrású Mozilla Firefox, amely már majdnem elérte az alkotói által kitűzött célt, a 10 százalékos piaci részesedést, az év utolsó hónapját 9,57 százalékkal zárta. A NetApplications várakozásai szerint a Firefox 1.5 megjelenése nyomán a szoftver népszerűsége tovább növekedik majd.

Meglepő, hogy a böngészők csatájában a bronzérmet nem az Opera vagy az egykoron szinte egyeduralkodó Netscape szerezte meg, hanem a kizárólag Apple Mac OS operációs rendszeren futó Safari, amelyet az internetezők több mint 3 százaléka használ a világháló böngészésére -- jelentette a NetApplications. A nemrégiben megújult Netscape nem tudta visszaszerezni régi felhasználói táborát, a piacból csupán 1,24 százalékot birtokol, az Opera pedig kénytelen megelégedni 0,55 százalékkal. Furcsa, hogy az Opera augusztusban érte el népszerűségének csúcsát, 0,62 százalékot, épp azelőtt, hogy ingyenessé és reklámmentessé tették volna.

A HWSW látogatóinak körében is az Internet Explorer a legnépszerűbb böngésző, azonban a felhasználóinak részaránya csak 57 százalék, a Mozilla-motoros böngészők pedig messze népszerűbbek a NetApplications által mért globális átlagnál, a Netscape-et, Mozillát, Firefoxot, Flockot és még ki tudja mi mindent az olvasóink 27,8 százaléka használ, bár a Mozilla-alapú böngészők derekát nyilván a Firefox adja. A bronzérmet az Opera érdemelte ki, különféle változatait látogatóink közel 9 százaléka részesíti előnyben. Az Apple böngészőjét ugyanakkor csak az olvasóink kevesebb mint 0,1 százaléka használja, népszerűségben még a mobil böngészők (pl. Blazer, Pocket Internet Explorer) is megelőzik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról