Szerző: Bodnár Ádám

2006. január 4. 09:01

Azonnali üzenetküldők védelmére szakosodott céget vett a Symantec

A Symantec egy készpénzes ügylet keretén belül felvásárolja az IMlogic vállalatot, amely az azonnali üzenetküldő rendszerek biztonságát szavatoló megoldásokat fejleszt. A tranzakció pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra. A Symantec tervei szerint a felvásárlás még ebben a negyedévben lezárulhat.

[HWSW] A Symantec egy készpénzes ügylet keretén belül felvásárolja az IMlogic vállalatot, amely az azonnali üzenetküldő rendszerek biztonságát szavatoló megoldásokat fejleszt. A tranzakció pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra. A Symantec tervei szerint a felvásárlás még ebben a negyedévben lezárulhat.

A bostoni (MA, USA) IMlogic mintegy 100 alkalmazottat foglalkoztat, a vállalat legfontosabb terméke az IM Manager, amely lehetővé teszi a cégek számára hogy védjék és monitorozzák az azonnali üzenetküldő hálózataikat. A biztonsági cégek az elmúlt időszakban elsősorban a levelezés-védelemre koncentráltak, de ahogy a vállalatoknál is terjednek az üzenetküldők, úgy növekszik az igény a megfelelő védelmi megoldásokra.

Kedden épp az IMlogic közölte, hogy az azonnali üzenetküldő hálózatokat ért támadások száma decemberben 826 százalékkal volt magasabb mint egy évvel korábban. A statisztikák szerint a támadások 48 százaléka az MSN Messengert, 41 százaléka pedig az AOL Instant Messengert célozta. "Egyre több vállalat használ IM rendszereket. Ez óriási dolognak ígérkezik, de ugyanolyanok a biztonsági problémák, mint az e-mailezésnél" -- mondta Carlin Wiegner, a Symantec webes biztonságért felelős vezetője.

A Symantec felvásárlási étvágya továbbra sem csökken tehát. Az elmúlt két év során a vállalat megvette a BindView Developmentet, a Brightmailt, a Liricet, a Sygate Technologiest, a Turntide-ot, a WholeSecurity-t, valamint egy óriási, 13 milliárdos ügylet során a Veritast. Októberben a Symantec vezetői közölték, hogy a jövőben is évente legalább 6-8 akvicíciót terveznek, 18 havonta pedig egy jelentős felvásárlást szeretnének végrehajtani.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról